معروف ترین مراکز خرید قطر را بشناسید

حجم قابل توجهی از ایرانیان برای حمایت از تیم ملی فوتبال در جام جهانی، راهی قطر می‌شوند. اما آیا سفر به این کشور، تنها به معنای حضور در استادیوم‌های ورزشی است؟

خریدکردن همیشه یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های یک سفر است و عاشقان خرید از هیچ فرصتی برای انجام آن غافل نمی‌شوند. اگر برای تماشای جام جهانی ۲۰۲۲ قصد حضور در دوحه را دارید، بهتر است که مراکز خرید قطر را بشناسید.

مراکز خرید قطر

در سفر خود به قطر، هرگز از مراکز خرید این کشور غافل نشوید. این کشور درحال توسعه، علیرغم وسعت اندکی که دارد، مراکز بسیار مجهز و زیبایی را برای رفع نیاز گردشگران فراهم کرده ‌است. مرکز خرید ویلاجیو مال، مال آو قطر، سیتی‌سنتر دوحه، الخور مال، فستیوال سیتی دوحه، لاگونا مال، لندمارک مال، طوار مال، میرقاب، گِلف مال و… از بهترین مراکز خرید قطر به‌ حساب می‌آیند. در ادامه به معرفی چند مورد از این مراکز خرید می‌پردازیم.

 

مرکز خرید ویلاجیو مال (Villaggio Mall)

ویلاجیو مال از برترین مراکز خرید کشور قطر است، که در دوحه قرار دارد. این مرکز خریدِ پایتخت، در سال ۲۰۰۶ میلادی و به همت یکی از شیخ‌های مشهور قطری، به نام جاسم بن حامد، در محوطه‌ای با مساحت تقریبی ۱۲۰۰۰۰ متر مربع ساخته شده ‌است.

مرکز خرید مال آو قطر (Mall of Qatar)

مال آو قطر، بزرگ‌ترین مرکز خرید در این کشور است. علیرغم اینکه مدت زیادی از تاسیس این مرکز خرید نمی‌گذرد، امکانات و طراحی منحصربه‌فرد آن باعث محبوبیت این مرکز بین مکان‌های تجاری و تفریحی کشور قطر شده ‌است. این مرکز خرید احداث ‌شده در سال ۲۰۱۶ میلادی، در منطقه الریان واقع شده ‌است و استادیوم ورزشی نوساز الریان، که به منظور میزبانی از رقابت‌های جام جهانی قطر ساخته شده نیز، در مجاورت آن قرار دارد.

مرکز خرید لاگونا مال (Lagoona Mall)

اگر قصد دارید با مراکز خرید قطر آشنا شوید، بی‌شک لاگونال مال در فهرست معروف‌ترینِ آن‌ها قرار می‌گیرد. این مرکز خرید نیز مانند بسیاری دیگر از مراکز خرید مطرح این کشور، در پایتخت قطر (دوحه) واقع شده ‌است. اگر به دوحه سفر کردید، بازدید از این مرکز را حتما در برنامه‌های خود قرار دهید.

مرکز خرید طوار مال (Tawar Mall)

مرکز خرید طوار مال در سال ۲۰۱۵ میلادی و در شهر دوحه احداث شد. این مرکز با دارا بودن تعدادی بالغ بر ۳۰۰ فروشگاه، امکان خرید انواع اجناس از برندهای مشهور و گران‌قیمت گرفته تا برندهای اقتصادی‌تر را برای خریداران فراهم کند. خریداران با سلایق و میزان بودجه‌های مختلف، می‌توانند با دست پر از این مجتمع خرید خارج شوند.

مرکز خرید گِلف مال (Gulf Mall)

به‌ عنوان آخرین مرکزی که قصد معرفی آن را داریم، مرکز خرید گلف مال می‌تواند یکی از جذاب‌ترین تجربیات خرید و گشت‌وگذار در طول سفر به کشور قطر باشد. این مرکز خرید که دارای مساحت تقریبی ۹۰ هزار متر مربع می‌باشد، یکی از شاهکارهای معماری به سبک قطری‌ها محسوب می‌شود. در طراحی این مجتمع بکارگیری از نمادهای کهن و سنتی، باعث تمایز ظاهری این مرکز با سایر مراکز خرید این کشور شده‌است.

اکنون که به یکی از شاهکارهای معماری قطر اشاره کردیم، قصد داریم با جاذبه شگفت‌انگیزی به نام جزیره مروارید آشنا شویم.

جزیره مروارید قطر

وقتی اسم جزیره می‌آید، تصور ما تکه‌ای کوچک از خشکی است که به صورت طبیعی از دل یک دریا یا اقیانوس بیرون آمده‌است. اما کشور کوچک قطر، با استفاده از سرمایه کلان حاصل از منابع نفتی و گازی، در مسیر توسعه خود جزیره‌های زیبا و متنوعی را ساخته است. یکی از این جزایر دیدنی، جزیره مروارید (Pearl) است؛ جزیره مروارید قطر را می‌توان یک جاذبه دست ساز بشرخواند، که بازدید از آن برای هر گردشگری در کشور قطر الزامی است.

این جزیره که در دهانه تالاب خلیج غربی شهر دوحه واقع شده است، شکلی مرواریدی دارد و وسعت آن حدود ۴۰۰ هکتار است. در این جزیره شما شاهد ساختمان‌ها، ویلاها، هتل و مراکز خرید مدرن و لوکس خواهید بود.

دیدنی‌های جزیره مروارید

این جزیره دارای سواحلی بسیار زیبا با مناظری شگفت‌انگیز و چشم‌نواز است، که نام آن‌ها برگرفته از سواحل دریای مدیترانه است؛ مانند ساحل «پورتو عربیا» یا «کوستا مالاتس». سواحل این جزیره ظرفیت ۷۰۰ قایق بادبانی را دارند و به همین دلیل، قایق‌سواری و تماشای آب‌های نیلگون خلیج فارس یکی از تفریحات جذاب در این سواحل است.

پورتو عربیا یکی از اسکله‌های اصلی در جزیره مروارید قطر به شمار می‌رود، که در آن شاهد خانه‌های ویلایی بسیارزیبا خواهید بود. بیشتر ساختمان‌ها، فروشگاه‌ها و ویلاهای این منطقه دارای معماری باشکوهِ برگرفته از معماری فرانسه، ایتالیا و اسپانیا هستند. یکی دیگر از جاذبه‌های این جزیره وجود مراکز خرید لوکس و مدرن است که در آن‌ها می‌توانید انواع محصولات باکیفیت خارجی و برندهای درجه یک را خریداری نمایید.

اطلاعات بازدید از جزیره

این جزیره دارای ویلاها و خانه‌هایی ییلاقی، پر از امکانات آسایشی است. با توجه به آب و هوای گرم کشور قطر، مناسب‌ترین زمان برای مسافرت به جزیره مروارید فصل‌های پاییز، زمستان و اوایل بهار است. ساعت کاری این جزیره، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ الی ۱۶ می‌باشد.

کلام پایانی

اگر به‌واسطه تماشای دیدارهای جام جهانی ۲۰۲۲، یا هر بهانه دیگری، راهی کشور قطر می‌شوید، بازدید از مراکز خرید این کشور را از دست ندهید. مراکز خرید قطر، که از نظر طراحی و امکانات همواره یکی از جاذبه‌های مهم این کشور محسوب می‌شوند، عموما در شهر دوحه واقع شده‌اند. در کنار این مراکز خرید، از جزیره مروارید قطر نیز غافل نشوید. این جزیره زیبا، به‌عنوان یک جاذبه دست ساز بشر، ذهنیت سنتی ما از نام جزیره را تغییر داده ‌است.

برای آشنایی بیشتر با بهترین مراکز خرید قطر، هتل‌ها و سایر جزئیات این کشور، همچنین خرید بلیت و رورز هتل‌های شهر دوحه، می‌توانید به وبسایت فلای تودی مراجعه کنید. خدمات آنلاین فلای تودی، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا با صرفه‌جویی در وقت، اطلاعات لازم درباره مقصد خود را بدست آورده و بهترین پروازها و هتل‌ها را برای سفر خود انتخاب نمایید.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال خود را بپرسید
ارسال از طریق واتساپ