معرفی بهترین اقامتگاه‌های سنتی در ایران

معرفی بهترین اقامتگاه های سنتی در ایران

برای بسیاری از افراد ساکن شدن در اقامتگاه‌های سنتی در طول مدت سفرشان، کاری جذاب است. زیرا آن‌ها معتقد هستند با رفتن به این اقامتگاه‌ها علاوه بر آشنایی با فرهنگ شهر موردنظر، زمان استراحت دلنشین‌تری نیز خواهند داشت. پیداکردن یک اقامتگاه خوب در سفر معمولا کاری دشوار به نظر می‌‌آید. زیرا افراد باید از میان تعداد زیادی اقامتگاه تنها یک مکان را انتخاب کنند و ممکن است در حین انتخاب، سردرگم شوند. به همین علت ما سعی کردیم در این مطلب به معرفی بهترین اقامتگاه های سنتی در ایران بپردازیم.

اقامتگاه سنتی خانه سه نیک در یزد

اگر بخواهیم به معرفی اقامتگاه ‌های سنتی یزد بپردازیم، اول‌ازهمه باید به اقامتگاه سنتی خانه سه نیک اشاره کنیم. زیرا این اقامتگاه یکی از زیباترین هتل‌های سنتی ایران محسوب می‌شود. این اقامتگاه به خانواده‌ای زرتشتی تعلق داشته است و به دلیل اعتقاد زرتشتیان به گفتار نیک، کردار نیک و پندار نیک به آن سه نیک می‌گویند.

قدمت این خانه تاریخی به ۲۰۰ سال پیش بر می‌گردد و در دوران قاجار ساخته شده است. این بنا ۱۰۰۰ متر مساحت دارد و دارای ۱۳ اتاق است. برای نام‌گذاری این اتاق‌ها از اسامی داخل شاهنامه استفاده کرده‌اند. این اقامتگاه دارای تمام امکانات رفاهی لازم برای مسافران بوده، همچنین در زیرزمین آن یک گالری نمایش آثار هنری برپا است.

هتل عباسی اصفهان

هتل عباسی یکی از مجلل‌ترین و بهترین اقامتگاه های سنتی ایران است که در شهر اصفهان قرار دارد. این هتل در دوران صفویه و قاجار یک کاروانسرا بوده و در سال ۱۳۴۸ به یک اقامتگاه سنتی تبدیل شده است. این هتل برخلاف سنتی بودن، امکانات مدرنی مانند سونا، جکوزی و استخر دارد؛ همچنین دارای دو رستوران و یک کافی‌شاپ است.

هتل عباسی اصفهان دارای ۲۲۵ واحد برای اقامت است که نام اتاق‌های این هتل با دوره‌های تاریخی مشخص شده‌اند. یکی از اتاق‌های این اقامتگاه اتاق شاه‌نشین نام دارد که به نسبت سایر اتاق‌های این هتل گران‌تر است.

اقامتگاه بوم‌گردی خانه نقلی

کاشان را می‌توان شهر گل و گلاب نامید و به همین دلیل، این شهر دارای تعداد زیادی هتل و اقامتگاه سنتی است. یکی از بهترین اقامتگاه‌های سنتی این شهر، اقامتگاه بوم‌گردی خانه نقلی است. این خانه دارای مساحتی برابر با ۱۹۸ مترمربع بوده و به‌عنوان کوچک‌ترین خانه قاجاری به ثبت رسیده است.

این اقامتگاه سنتی برای فصل زمستان اتاق‌های کرسی‌دار در اختیار مسافران قرار می‌دهد و در فصل تابستان نیز حیاط و ایوان را برای افرادی که در آن اقامت دارند، آماده می‌کند. اقامتگاه خانه نقلی ۳۰ اتاق و دو حیاط کوچک دارد. از بخش‌های جذاب این خانه می‌توان به ایوان، سرداب، بادگیر و … اشاره کرد.

اقامتگاه سنتی ارغوان در قزوین

قزوین نیز یکی دیگر از شهرهایی است که در آن بهترین اقامتگاه های سنتی ایران را می‌توان یافت. یکی از آن‌ها، اقامتگاه سنتی ارغوان است. این مکان در اواخر دوره قاجار با نام خانه یزدی‌ها، تأسیس شد و متعلق به حاج ابوالقاسم یزدی بوده است. در سال ۱۳۹۹ این اقامتگاه سنتی برای بازسازی و نوسازی واگذار شد و در سال ۱۴۰۰ به طور رسمی به‌عنوان اقامتگاه سنتی ارغوان شروع به فعالیت کرد.

این اقامتگاه دارای ۹ باب اتاق است که در طبقه همکف و زیرزمین قرار دارند. اتاق‌های زیرزمین این بنا دارای طاق‌های بسیار زیبایی هستند که توسط استادکاران دوره قاجار ساخته شده‌اند.

اقامتگاه سنتی ماه منیر در شیراز

اگر بخواهیم به معرفی اقامتگاه های سنتی شیراز بپردازیم، اول‌ازهمه باید از اقامتگاه سنتی ماه منیر یاد کنیم. این اقامتگاه متعلق به اواخر دوره قاجار است و قدمتی بیش از ۱۲۰ سال دارد. خانه قدیمی ماه منیر حدودا ۲۵۰ مترمربع مساحت دارد و در دوطبقه بنا شده است. این اقامتگاه ۶ اتاق با ظرفیت ۱۶ نفر دارد. حیاط این خانه در مرکز آن قرار گرفته و با گلدان‌های رنگارنگ بسیاری تزئین شده است.

 این مجموعه امکاناتی مانند رستوران، اینترنت، پارکینگ، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و … دارد. یکی از مزایای این اقامتگاه نزدیک بودن آن به برخی از مکان‌های دیدنی شهر شیراز مانند مسجد نصیرالملک و … است.

جمع‌بندی

از بهترین مکان‌ها برای اقامت در طول سفر، اقامتگاه‌های سنتی هستند. زیرا همان گونه که گفته شد، با اقامت در آنها می‌توان اطلاعات بیشتری دررابطه‌با سبک زندگی مردم آن شهر در گذشته به دست آورد. اگر شما نیز علاقه‌مند هستید اقامت در چنین مکان‌هایی را تجربه کنید، می‌توانید به بهترین اقامتگاه های سنتی ایران که در این مطلب به معرفی آنها پرداختیم، مراجعه کنید.

سایت فلای تودی یکی از بهترین سایت‌ها در زمینه فروش بلیط هواپیما و رزرو هتل در ایران است. شما می‌توانید با مراجعه به این سایت، بلیط هواپیما را برای هر نقطه از جهان با کمترین قیمت خریداری کنید. همچنین می‌توانید مکان اقامت خود را نیز انتخاب و رزرو کنید. یکی از ویژگی‌های منحصر به‌ فرد مجموعه فلای تودی، پشتیبانی ۲۴ ساعته آن در تمام روزهای هفته است.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال خود را بپرسید
ارسال از طریق واتساپ