عملکرد سال ۱۴۰۰ علی‌بابا منتشر شد

رکورد ۱/۳۴ محصول گردشگری در هر ثانیه

 

شرکت سفرهای علی‌بابا از زیرمجموعه‌های گروه علی‌بابا، عملکرد سال ۱۴۰۰ خود را منتشر کرد.

اواخر سال ۱۴۰۰ علی‌بابا از هدف بزرگ خود که یک محصول کردشگری در هر ثانیه بود عبور کرد و به رکورد هر ثانیه ۱/۳۴محصول گردشگری دست پیدا کرد.

۳۲درصد کاربران از طریق گوشی همراه، ۳۳/۴درصد از طریق وب‌سایت و ۳۴/۶درصد هم از طریق وب‌سایت جدید علی‌بابا نیازهای گردشگری خود را رفع کرده‌اند.

در سال گذشته حدود ۶۲درصد از کاربران علی‌بابا را آقایان و ۳۸درصد خانم‌ها بوده‌اند. همچنین ۶۷درصد مخاطبان کمتر از ۳۴سال سن داشته‌اند و ساعت‌ ۲ بعد از ظهر زمانی بوده است که بیشترین فروش و ساعت ۴ صبح کمترین فروش را داشته است.

در مقایسه با سال‌های گذشته در سال ۱۴۰۰ رشد محصولات و مجموع خدمات علی‌بابا نسبت به دوران پیش از کرونا ۳/۴۵ برابر شده است.

در همین مدت تعداد فروش پروازهای داخلی نسبت به دوران پیش از کرونا ۱/۱ برابر، در بخش قطار ۱/۲۷ برابر، پروازهای خارجی ۱/۵ برابر، هتل ۳/۳۲ برابر، اتوبوس ۱/۳۸ برابر و میزان تور ۵/۱ برابرشده است.

مرکز پشتیبانی علی‌بابا در سال ۱۴۰۰ به یک‌میلیون و ۹۱۱هزار و ۷۳۱ تماس پاسخ داده است و استرداد ۹۰۹۲۰۳ خدمت صورت گرفته است که ارزش ریالی این میزان استرداد بیش از ۵هزار میلیارد تومان بوده است.

در بخش رسانه نیز مجله گردشگری اینترنتی علی‌بابا در دوران پاندمی کرونا نیز همچنان به اطلاع‌رسانی به مخاطبان و کاربران خود ادامه داد. خوانندگان مجله شامل ۵۹درصد آقایان و ۴۱درصد خانم‌ها بوده‌اند. همچنین ۳۸درصد خوانندگان از تهران و ۶۲درصد از سایر مناطق بوده‌اند.

پادکست رادیو دور دنیا از دیگر رسانه های علی‌بابا است که در سال ۱۳۹۹ آغاز به کار کرد و فصل اول این پادکست در اواخر سال ۱۴۰۰ به پایان رسید و فصل دوم آن همزمان با سال ۱۴۰۱ آغاز شده است.

مجموعه کتاب الکترونیکی سفر علی‌بابا راهنمای جامع گردشگری و تفریح در مقاصد پرطرفدار گردشگری است که همه اطلاعات لازم برای سفر به مقاصد پرطرفدار را در اختیار خواننده‌هایش قرار می‌دهد. در سال ۱۴۰۰ دو جلد از این مجموعه به صورت رایگان منتشر شد تا همسفر مسافران آنتالیا و اصفهان باشد.

همچنین پلتفرم علی‌باباپلاس که آذرماه ۱۴۰۰ متولد شد محلی است برای ثبت تجربه‌های ناب سفر مخاطبانی که دوست دارند این تجربیات را با دیگران به اشتراک بگذارند.

در کنار همه دست‌آوردهایی که مرور شد روی دیگر سکه چالش‌ها و ناهمواری‌هایی است که در راه پیشرفت و توسعه وجود دارد. متخصصان و کارشناسان علی‌بابا معتقدند بدون بررسی و مطرح نکردن آنها مسیر و حرکت معنا ندارد و رهروی واقعی چالش را می‌شناسد، آن را می‌پذیرد و راه غلبه بر آن را پیدا می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال خود را بپرسید
ارسال از طریق واتساپ