شیراز و اصفهان بهترین مقصد برای سفر در پاییز

بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند در تابستان سفر کنند. اما سفر در پاییز مزایای خاص خود را دارد که دانستن آن خالی از لطف نیست. مهم‌ترین مزیت سفر پاییزی، فرار از گرماست. خصوصاً سفر از شهرهایی است که تابستان گرمی دارند می‌تواند جذابیت دو چندانی داشته باشد. به این دلیل که این نوع آب و هوا چندان برای سفر مناسب نیست.

با شروع پاییز هوا خنک‌تر می‌شود و زمان مناسبی برای دوری از گرما و سفر است و با شروع مدارس، تعداد مسافرین داخلی کمتر شده و شهرها خلوت‌تر می‌شوند. بنابراین سفر پاییزی بسیار راحت‌تر و مقرون به صرفه‌تر است و با گرفتن چند روز مرخصی می‌توانید تجربه‌ای دلچسبی را برای خود رقم بزنید.

در ادامه دو مقصد شناخته شده و محبوب را که توسط مردم انتخاب شده‌اند را به عنوان بهترین مقاصد سفر پاییزی به شما توصیه می‌کنیم. با ما همراه باشید.

شیراز، شهر بهار نارنج

شیراز شهری تاریخی و سرشار از زیبایی‌‌های دلربا و باغ‌‌های زیباست که در هر فصل، گردشگران را به شکل متفاوتی جذب خود می‌کند. اگر چه بهار شیراز از باقی فصل‌ها معروف‌تر است اما منظره باغ‌‌های شیراز در پاییز باعث می‌شود این شهر بهترین مکان برای سفر پاییزی باشد. در ادامه بهترین مناظر دیدنی شیراز در پاییز را برای بازدید به شما توصیه خواهیم کرد.

اگر هنگام سفر به شیراز اتومبیل خود را به همراه ندارید لازم نیست نگران گشت و گذار خودرویی در این شهر باشید. شما با اجاره خودرو در شیراز می‌توانید به راحتی به تمام نقاط دیدنی این شهر دسترسی داشته باشید.

باغ ارم

امکان ندارد به شیراز بروید و سری به باغ ارم نزنید. این باغ یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری شیراز است و در هر فصلی از سال، زیبایی منحصر به فردی دارد. بازدید از باغ ارم در فصل پاییز، تجربه‌ای فراموش نشدنی است. از غرق شدن در دریای رنگارنگ درختان تا صدای خش خش برگ‌ها هنگام پا گذاشتن بر روی آن‌ها در حالی که میوه‌های مختلف باغ را امتحان می‌کنید. حتی تصورش هم لذت‌بخش است

مسجد نصیرالملک

مسجد نصیرالملک، مسجد رنگ‌ها و یکی از زیباترین مساجد شناخته شده در جهان است. بیشتر مردم آن را با ارسی‌های رنگارنگش که باعث ایجاد رقص زیبایی از نور در داخل مسجد می‌شود می‌شناسند. تابش نور بر روی ستون‌های حجاری شده و فرش‌های دست‌ بافت از میان شیشه‌های رنگی، تصویری رویایی را به وجود می‌آورد که سفر به شیراز و بازدید نکردن از این مسجد را تبدیل به امری غیرممکن می‌کند.

خانه شاپوری

خانه شاپوری متعلق به یکی از تجار بزرگ شیراز به نام عبدالصاحب شاپوری بوده و در سال‌های ۱۳۱۰ تا ۱۳۱۵ ساخته شده است. این عمارت دیدنی، با تلفیق معماری ایرانی و اروپایی در دو طبقه ساخته شده است. هنگام ورود به این عمارت، الگوهای متقارن معابر باغ، نقاشی‌ها و گچ‌بری‌‌های زیبا شما را مجذوب خود خواهد کرد. نقاشی‌‌هایی از طبیعت بر روی دیوارهای داخل ساختمان ترسیم شده که از جاذبه‌های طبیعی وقت شیراز الهام گرفته شده است.

باغ نارنجستان قوام

باغ نارنجستان قوام در خیابان لطفعلی خان زند واقع شده و در دوران قاجار محل اقامت حاکم شیراز بوده است. این باغ به دلیل وجود درختان متنوع، یکی از زیباترین مناظر شیراز در پاییز را دارد. در مقابل ساختمان اصلی، آب‌نماهایی کار شده‌اند که تقارن بسیار زیبایی در طراحی و ساخت دارند. در داخل ساختمان این باغ تالاری تماماً آینه‌کاری شده وجود دارد که تجلی هنر استادکاران شیرازی است. این باغ زیبا و پر از رنگ هم دلیل دیگری برای این است که شیراز را به عنوان یکی از بهترین مقاصد سفر در پاییز به حساب آوریم.

آرامگاه سعدی

آرامگاه سعدی که به سعدیه نیز شهرت دارد، در سال ۱۳۳۰ توسط یکی از معماران ایرانی به نام محسن فروغی طراحی شده است. این بنا در میان درختان قرار دارد و با قرمز و نارنجی شدن برگ درختان، به یکی از زیباترین مکان‌‌های دیدنی شیراز در پاییز تبدیل می‌شود.

اصفهان، نیمی از جهان غرق در رنگ

اصفهان، شهر تاریخ و هنر، همیشه به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری در تمام طول سال شناخته می‌شود. اما با توجه به گرم و خشک بودن آب و هوای این استان، شاید فصل پاییز بهترین زمان برای سفر به این شهر باشد. مانند شیراز، برای گشتن این شهر بزرگ نیز می‌توانید برای اجاره خودرو در اصفهان اقدام کنید.

میدان نقش جهان

در میان جاذبه های گردشگری اصفهان، میدان نقش جهان می‌تواند بهترین انتخاب شما برای بازدید باشد. تابیدن آفتابی ملایم بر صورت شما در حالی که از کنار درختان هرس شده رد می‌شوید و می‌خواهید سری به حجره‌‌های صنایع دستی اطراف میدان بزنید و صدای ریتمیک یورتمه رفتن اسب‌ها در گوشتان می‌پیچد، تجربه زیبایی را به وجود می‌آورد که تا مدت‌ها در ذهنتان باقی خواهد ماند.

کاخ چهل ستون

کاخ چهل ستون یکی از بناهای تاریخی اصفهان است و در زمان سلطنت شاه عباس اول ساخته شده است. در مقابل این کاخ، یک حوض بزرگ قرار دارد و بازتاب ۲۰ ستون آن در آب باعث شده که به آن نام چهل ستون بدهند.

یکی از جذابیت‌‌های این کاخ در فصل پاییز، باغی است که کاخ در میان آن ساخته شده است. درختان متنوع و گوناگون آن که هر کدام از آن‌ها به یک رنگ درآمده‌اند، منظره کاخ را زیباتر می‌کند. در کنار لذت بردن از بازی رنگ‌ها در میان باغ، سری به کاخ بزنید و از کاشی‌کاری‌ها و نقاشی‌‌های زیبا و بی‌نظیر آن لذت ببرید.

عمارت هشت بهشت

عمارت هشت بهشت در دوران صفویان و در سال ۱۰۸۰ قمری در دو طبقه ساخته شده است. این عمارت در میان باغی زیبا واقع شده و در مقابل آن حوض مستطیل شکل بزرگی قرار دارد. باغ این کاخ بسیار وسیع بوده و درختان آن در فصل پاییز به رنگ نارنجی و قرمز در می‌آیند. در کنار بازدید از درختان رنگارنگ و ثبت عکس‌‌های خاطره‌ انگیز، بازدید از عمارت را فراموش نکنید. نقش و نگارهای زیبا و تزئیناتی که به دست هنرمندان چیره‌دست اصفهانی انجام شده، کم از زیبایی طبیعی و رنگین باغ ندارد.

چهار باغ عباسی

چهارباغ عباسی پر از درخت چنار است و در فصل پاییز منظره‌ای است زیبا که گویی از دل نقاشی بیرون آمده است. این باغ در زمان شاه عباس اول ساخته شده و در طی زمان، تغییرات گوناگونی داشته است. در حال حاضر چهار باغ عباسی به دلیل درختان قدیمی‌ و گل‌های رنگارنگی که در فصول مختلف سال کاشته می‌شوند، باعث می‌شود اصفهان دومین مقصد پرطرفدار سفرهای پاییزی باشد.

جمع بندی

دلتان یک سفر پاییزی خواست؟ حالا که با بهترین مکا‌ن‌ها برای سفر پاییزی آشنا شدید، وقت آن است که مناظر زیبای اصفهان یا شیراز را برای سفر پاییزی‌تان انتخاب کنید. بعد از بستن چمدان و رسیدن به مقصد انتخابی‌تان، برای جلوگیری از اتلاف وقت و سهولت بیشتر در رفت آمد، می‌توانید از خدمات ااجاره خودرو که شرکت‌هایی اعم از کافه رنت به شما ارائه می‌دهند استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال خود را بپرسید
ارسال از طریق واتساپ