بهترین زمان سفر به کیش

آیا شما می‌دانید بهترین زمان برای سفر به جزیره کیش چه موقعی است؟ حقیقت این است که بهترین زمان سفر به کیش برای هر کسی با توجه به هدفی که از سفر خود دارد، متفاوت است. زمان سفر به کیش برای تفریحات آبی، خرید، جشنواره‌ها و رویدادها، فصل‌های کم مسافر یا زمان‌های ارزان سفر با هم فرق دارد؛ پس باید هدف خود از سفر به کیش را مشخص کنید. در این مقاله، بهترین زمان برای سفر به کیش را بررسی خواهیم کرد و به شما راهنمایی می‌کنیم که در زمان مناسب به این جزیره زیبا سفر کنید و تجربه‌ای فراموش نشدنی را در این جزیره آبی و زیبا داشته باشید.

بهترین فصل سفر به کیش از نظر آب و هوا

جزیره کیش در جنوبی‌ترین قسمت ایران و در استان هرمزگان واقع شده و به طور کلی آب و هوایی بسیار گرم و مرطوب دارد. آفتاب سوزان و رطوبت بالای هوا در فصل تابستان بسیار طاقت‌فرسا است.. در نتیجه اگر با گرما و هوای شرجی میانه خوبی ندارید، بیخیال سفر به کیش در تابستان شوید.

تجربه مسافران نشان می‌دهد بهترین فصل سفر به کیش از نظر آب و هوا اواخر پاییز، فصل زمستان و تعطیلات نوروز است. در این فصول کیش آب و هوای معتدل و بهاری دارد و لحظاتی خاطره‌انگیز را می‌توانید با بازدید از جاهای دیدنی کیش تجربه کنید. البته توصیه می‌کنیم یک بارانی و چتر در چمدان خود جا دهید تا اگر در زمستان با باران‌های موسمی جزیره مواجه شدید، لباس مناسب داشته باشید. همچنین در این جزیره گرمسیری هوا سرد نمی‌شود و لازم نیست نگران سرمای هوا به خاطر بارش‌ها باشید و هوا همچنان معتدل و عالی است!

بهترین موقع سفر به کیش برای خرید

اگر هدفتان از سفر به جزیره کیش، خرید و بازارگردی است، قطعا می‌خواهید زمانی به این جزیره بروید که خرید ارزان و باکیفیت داشته باشید. بهترین موقع سفر به کیش برای خرید ارزان فصل پاییز است. در این فصل به خصوص ۲۰ آبان که روز کیش نام‌گذاری شده، جشنواره‌ها و حراجی‌های بزرگ مراکز خرید کیش به راه است و علاقه‌مندان به خرید را از سراسر کشور به سوی خود فرا می‌خواند. پس اگر می‌خواهید برای خرید به کیش بروید، اواخر شهریور و فصل پاییز تا اواخر آبان ماه، بهترین زمان خواهد بود.

کم مسافرترین و خلوت‌ترین زمان سفر به جزیره کیش

بعضی از افراد به دنبال مقصدی خلوت و آرام برای فرار از شلوغی‌ها و هیاهوی زندگی روزمره هستند. جزیره کیش باز هم گزینه‌ای مناسب است؛ اما به نظر شما خلوت‌ترین زمان سفر به کیش کی است؟ اواخر فروردین به دلیل تمام شدن تعطیلات و خرداد ماه در بهار، مرداد ماه به دلیل اوج گرمای جزیره و اوایل پاییز به دلیل بازگشایی مدارس، بهترین زمان‌های سفر به کیش از نظر خلوتی و حجم کم گردشگران است.

۲- خلوت‌ترین زمان سفر به جزیره کیش

پس اگر می‌خواهید با سفر به کیش در ایام خلوت به آرامش برسید و ریلکس کنید، برنامه‌ریزی خود را برای زمان‌هایی که گفتیم انجام دهید.

ارزان‌ترین وقت برای مسافرت کیش

چنانچه اولویت شما برای سفر، ارزانی و کم هزینه بودن مسافرت است، باید در زمان‌های خلوت به جزیره سفر کنید تا سفری ارزان را تجربه کنید. در فصل تابستان معمولا به دلیل آب و هوای بسیار گرم و شرجی جزیره، حجم مسافران و گردشگران به شدت کم می‌شود و این گرما در مرداد ماه به اوج خود می‌رسد. در نتیجه به دلیل این خلوتی و کاهش مسافر، هزینه سفرها و تورهای مسافرتی کیش بسیار کم می‌شود و شما می‌توانید انواع تور کیش از اصفهان، تور کیش از مشهد، تور کیش از تهران یا تور کیش از سایر مبادی کشور را با کمترین قیمت رزرو کنید.

۳- ارزان‌ترین وقت برای مسافرت کیش

همچنین اوایل تا اواسط پاییز نیز از زمان‌هایی است که می‌توانید سفری ارزان به کیش را تجربه کنید. در فصل پاییز به دلیل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین برگزاری جشنواره‌ها و حراجی‌های بزرگ، قیمت سفرهای کیش کاهش پیدا می‌کند و ارزان‌ترین وقت برای مسافرت کیش است.

برای رزرو انواع تورهای ارزان کیش در بهترین زمان سفر به این جزیره زیبا می‌توانید در سایت تورگردان پکیج‌های متنوع تور کیش با اقامت در هتل‌های ۲ ستاره تا ۵ ستاره لوکس و بهترین ایرلاین‌های پروازی را مشاهده کنید. پس از بررسی خدمات، مقایسه قیمت‌ها و انتخاب تور مورد نظر برای استعلام دقیق قیمت و خرید تور با کارشناسان تورگردان به شماره ۰۲۱۴۷۶۲۷۸۰۰ تماس بگیرید و سفری بی‌نظیر را تجربه کنید.

بهترین فصل سفر کیش برای تفریحات جزیره

لذت سفر به جزیره کیش تفریحات آبی و هیجان‌انگیز آن است. یعنی نمی‌شود کسی به کیش برود و دلش نخواهد حداقل یکی بار چتر پاراسل، جت اسکی، شاتل سواری، غواصی، فلای بورد یا دیگر تفریحات مهیج و دریایی را امتحان کند. گفتیم که آب و هوای کیش در هیچ فصلی سرد نمی‌شود و تنها ممکن است در زمستان با بارش‌های موسمی و گذرا همراه باشد. در نتیجه زمانی که ممکن است هوا بارانی باشد یا دریا طوفانی است، خبری از تفریحات آبی هم نیست.

به همین دلیل می‌توان گفت که بهترین فصل سفر به کیش برای تفریحات آبی و غواصی در جزیره، فصل بهار و تابستان است. در این فصول احتمال بارش صفر است، هوا آفتابی و مناسب تفریحات آبی است و همه چیز برای گذراندن لحظاتی شاد و مهیج فراهم است.

۴- بهترین فصل سفر کیش برای تفریحات جزیره

زمان برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی

یکی دیگر از جذابیت‌های جزیره کیش، برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای هنری و فرهنگی‌ای است که در جایی دیگر نخواهید دید و به همین دلیل بسیاری از افراد دوست دارند برای شرکت در این جشنواره‌ها به کیش سفر کنند. این فستیوال‌ها انواع مختلفی دارند و با موضوعات متفاوتی معمولا در فصل تابستان از اواسط تیر ماه تا اواخر شهریور ماه برگزار می‌شوند.

جشنواره‌هایی نظیر جشنواره آبنبات چوبی، فستیوال خرید و حراجی‌های مراکز خرید کیش، مسابقه‌های رالی خانوادگی و برگزاری متعدد کنسرت‌های خواننده‌های معروف و محبوب کشورمان، بخش کوچکی از جشنواره‌های کیش هستند. پس بهترین زمان برای سفر کیش و شرکت در جشنواره‌ها و رویدادهای کیش فصل تابستان است و اگر طاقت گرمای کیش در این فصل را ندارید، باید از این جذابیت جزیره بگذرید!

کلام پایانی

کیش، جواهری درخشان در قلب خلیج فارس، یکی از مقاصد توریستی محبوب در ایران است. با طبیعت خیره کننده خود، سواحل زیبا، هوای گرم و خشک و فرهنگ و تاریخ غنی، این جزیره به عنوان بهترین مقصد برای گردشگران از سراسر دنیا شناخته می‌شود. به همین به بررسی بهترین فصل سفر به کیش در این مقاله پرداختیم تا تجربه‌ای به یاد ماندنی از سفر به این جزیره برایتان ثبت شود. بهترین زمان سفر به جزیره کیش از نظر آب و هوا اواخر پاییز، زمستان و تعطیلات، از نظر خلوت بودن تابستان و اوایل پاییز، از نظر ارزانی اواخر بهار، تابستان به ویژه مرداد و اوایل پاییز و بهترین زمان برای خرید نیز فصل پاییز با جشنواره‌ها و حراجی‌های شگفت‌انگیز است. همچنین فصل بهار و تابستان نیز بهتر موقع برای لذت بردن از تفریحات آبی و غواصی در جزیره کیش به شمار می‌رود.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال خود را بپرسید
ارسال از طریق واتساپ