بهترین جا برای سفر تابستانی کدام است؟

شروع فصل تابستان همزمان با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، آغاز سفرهای تابستانی است و شروع روزهای گرم سال نیز مزید بر علت می‌شود تا اغلب خانواده‌ها مهیای سفر شوند. ایران کشوری زیبا با شهرها و جاذبه‌های طبیعی مختلف است و این موضوع انتخاب مقصد سفر را به کاری سخت تبدیل می‌کند. اگر شما نیز نمی‌دانید که بهترین جا برای سفر در تابستان کجاست؛ تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا به این سوال پاسخ دهیم که سفر تابستانی کجا بریم؟

بهترین جا برای سفر تابستانی

برای سفرهای تابستانی خود انتخاب‌های متعددی را در پیش روی دارید، اما ما در ادامه سعی داریم تا بهترین مکان‌ها را معرفی کنیم.

دشت شقایق دماوند، شکوه و زیبایی توصیف‌ناپذیر

دشت لار که به دشت شقایق‌های دماوند معروف شده است، دشتی زیبا در دامنه‌های کوه دماوند است که در فصل بهار و ماه‌های اول تابستان بسیار زیبا و دیدنی است. این دشت با تهران تنها در حدود ۷۰ کیلومتر فاصله دارد و از سمت جنوب به لواسانات منتهی می‌شود. دشت لار اکنون به عنوان پارک ملی لار شناخته می‌شود و به دلیل وجود گونه‌های جانوری مختلف یک منطقه حفاظت شده است.

در سفر به دشت شقایق دماوند می‌توانید از گونه‌های گیاهی و جانوری این منطقه، کوه‌ها، رودخانه‌ها، آبشار سفید آب لار، سد لار و گروه‌های عشایر دیدن کنید. برای اقامت در این منطقه می‌توانید کمپ برپا کرده و یا از اقامتگاه‌های عشایر استفاده نمایید که زیبایی آن به اندازه ویلا در رامسر و دیگر شهرهای شمالی خواهد بود. بهترین مسیر رسیدن به دشت شقایق دماوند، مسیر جاده هراز و پلور است.

پالنگان کجاست، بهشت گمشده کردستان

روستای پالنگان از توابع شهرستان کامیاران در استان کردستان است و به بهشت گمشده کردستان معروف شده است. البته این روستا با نام ماسوله کردستان نیز معروف شده و دلیل آن ساختار پلکانی خانه‌های روستایی است. یکی از بهترین انتخاب‌ها برای پاسخ به این سوال که تابستان کجا سفر کنیم؛ روستای پالنگان خواهد بود. اما پالنگان کجاست؟ این روستا زیبا تا سنندج ۷۰ کیلومتر فاصله دارد و شما می‌توانید از مسیر سنندج خود را به آنجا برسانید و یا از جاده کرمانشاه به شهرستان کامیاران بروید.

قدمت این بهشت گمشده به دوره ساسانیان و پیش از اسلام باز می‌گردد و با سفر به این روستا از تماشای جاذبه‌های طبیعی آن مانند چشمه‌ها، رودخانه‌ها و آبشارهای پالنگان شگفت‌زده خواهید شد. همچنین می‌توانید از آثار تاریخی این روستا مانند قبرستان و قلعه پالنگان نیز دیدن کنید. اقامت در خانه‌های روستایی و خوردن غذاهای محلی لذت سفر را برای شما دوچندان می‌کند.

سفر به لرستان و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بی‌شمار

برای انتخاب بهترین جا برای سفر در تابستان دمای هوا نیز اهمیت زیادی دارد و همه ما به دنبال مکانی خوش آب‌وهوا هستیم که استان لرستان از این نظر بهترین گزینه موجود است! لرستان را عروس آبشارهای ایران می‌دانیم که طبیعت بکر و بی‌نظیر را در دل خود جای داده است. دشت لاله‌های واژگون، جنگل‌های بلوط و رودخانه‌های خروشان با آبشارهای متعدد تنها بخشی از جاذبه‌های طبیعی این استان است.

اگر به دیدن جاذبه‌های تاریخی بیش از هر چیز دیگری علاقه‌مند هستید، باز هم استان لرستان بهترین مقصد شما خواهد بود. قلعه فلک الفلاک، خانه ابو و مسجد جامع بروجرد برخی از آثار تاریخی این استان زیبا محسوب می‌شوند. با سفر به لرستان می‌توانید طعم بی‌نظیر غذاهای این استان را بچشید و از صنایع دستی و لباس‌های محلی زیبا، چمدان سوغاتی‌های خود را پر کنید.

اردبیل و تابستان‌های خنک

استان اردبیل زمستان‌های سردی را سپری می‌کند اما در طول تابستان آب‌وهوای بسیار معتدل و جذابی دارد، پس اگر بپرسید تابستان کجا سفر کنیم؛ پیشنهاد ما به شما استان اردبیل است. شهر سرعین در این استان با وجود طبیعت بکر و زیبا، چشمه‌های طبیعی جوشان و روستاهای گردشگری برای اغلب ما شناخته شده است. آش دوغ، کره و سرشیر محلی، عسل طبیعی سرعین و غذاهای محلی خوشمزه موجب می‌شود از سفر به اردبیل لذت ببرید.

از جمله جاذبه‌های طبیعی این استان می‌توان به رودخانه بالیقلو چای، جنگل فندوق‌لو و دریاچه شورابیل اشاره کرد. در سفر به اردبیل حتما از شهر هیر با طبیعتی بکر نیز دیدن کنید و پل معلق شیشه‌ای هیر را نیز از دست ندهید. برای یک سفر تابستانی هیجان‌انگیز، کوله خود را به مقصد استان اردبیل آماده کنید.

سفرهای تابستانی هیجان انگیز!

در این مطلب تلاش کردیم تا به این سوال پاسخ دهیم که سفر تابستانی کجا بریم و بهترین جا برای سفر در تابستان را معرفی کنیم. البته شما انتخاب‌های فراوانی در پیش روی دارید و می‌توانید از روزهای تابستانی استفاده کرده و در اقامتگاه‌های شهرهای مختلف ساکن شوید.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال خود را بپرسید
ارسال از طریق واتساپ