برای دریافت اقامت یونان چقدر باید هزینه کنیم؟

یونان کشوری است که متنوع و از نظر بصری خیره‌کننده است. این شهر ترکیبی هیجان‌انگیز از جزایر آفتابی، کوه‌ها و شهرهای پرجنب‌وجوش را ارائه می‌دهد و یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر و مهاجرت در جهان است. در اینجا، زندگی آرام، لذت‌بخش و ارزان است. برای اجاره در هر نقطه از کشور، از جمله در آتن، هزینه زیادی نخواهید داشت و اگر به یکی از جزایر کشور نقل مکان کنید، زندگی حتی ارزان‌تر می‌شود. چنانچه قصد مهاجرت به یونان از طریق سرمایه‌گذاری و تمکن مالی را دارید در ادامه با جزئیات دریافت اقامت یونان آشنا می‌شوید.

ویزای طلایی یونان – نحوه دریافت اقامت دائم و شهروندی

pastedGraphic.png

ویزای طلایی یونان یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های ویزای سرمایه‌گذاری در اتحادیه اروپا است. این یک ویزای اقامت از طریق سرمایه‌گذاری است که برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا که سهم قابل توجهی در اقتصاد یونان را دارند صادر می‌شود. گزینه‌های سرمایه‌گذاری متعددی وجود دارد، اما رایج‌ترین راه، خرید املاک و مستغلات به ارزش حداقل یک چهارم میلیون است. ویزای طلایی صادر شده توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند یونان بسیار مورد علاقه است، زیرا ممکن است در نهایت منجر به شهروندی و در نتیجه دسترسی به اتحادیه اروپا شود. ویزای طلایی یونان اقامت پنج ساله فوری را به سرمایه‌گذار و اعضای نزدیک خانواده آنها و همچنین سفر رایگان در منطقه شینگن ارائه می‌دهد.

ویزای طلایی یونان امکان سفر بدون ویزا به تمام کشورهای منطقه شینگن را تا ۹۰ روز در هر دوره ۶ ماهه فراهم می‌کند. تغییرات اخیر قوانین اکنون به دارندگان اقامت دائم امکان می‌دهد برای شهروندی یونان (EU) نیز درخواست دهند. یونان با پروازهای عالی به اروپا و سایر نقاط جهان، پایگاهی عالی برای سفر به سراسر اروپا است. علاوه بر این، کیفیت زندگی بالایی از جمله امکانات پزشکی مدرن، خرید، زیبایی طبیعی، ورزش، رویدادهای فرهنگی، آب و هوای گرم و بسیاری از مدارس و دانشگاه‌های خصوصی با زبان انگلیسی را ارائه می‌دهد. به عنوان دارنده ویزای طلایی می‌توانید از حقوق بهداشتی و آموزشی مشابه شهروندان این کشور برخوردار شوید.

گزینه‌های سرمایه‌گذاری برای ویزای طلایی 

برای واجد شرایط بودن برای ویزای طلایی، باید یکی از سرمایه گذاری‌های زیر را انجام دهید:

  • خرید ملکی به ارزش حداقل ۵۰۰۰۰۰ یورو.
  • با یک هتل یا موسسه توریستی برای حداقل ۱۰ سال قرارداد اجاره امضا کنید.
  • حداقل ۴۰۰۰۰۰ یورو در یک شرکت ثبت شده در یونان سرمایه گذاری کنید.
  • سرمایه گذاری ۴۰۰۰۰۰ یورویی در اوراق قرضه دولتی یونان انجام دهید.
  • سرمایه گذاری ۴۰۰۰۰۰ یورویی در اوراق قرضه یا سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات انجام دهید.
  • ۴۰۰۰۰۰ یورو در یک بانک یونانی سپرده‌گذاری کنید.
  • ۸۰۰۰۰۰ یورو در اوراق قرضه شرکتی یا دولتی سرمایه گذاری کنید.

چه کسانی واجد شرایط ویزای طلایی یونان هستند؟

معیارهای واجد شرایط بودن برای ویزای طلایی یونان عبارتند از:

  • شما باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشید.
  • در هیچ کشوری که در آن زندگی کرده‌اید، نباید سابقه کیفری داشته باشید.
  • شما باید سرمایه‌گذاری قابل توجهی در یونان انجام دهید.
  • شما باید از یک شرکت فعال در یونان بیمه درمانی گرفته باشید.

اقامت یونان برای افراد دارای تمکن مالی (FIP)

اقامت یونان را می‌توان از راه‌های مختلفی به دست آورد. علاوه بر سیاست ویزای طلایی، این کشور یک مجوز اقامت تجدیدپذیر برای اتباع کشورهای ثالث غیر اتحادیه اروپا از نظر مالی مستقل ارائه کرده است. افراد غیر اتحادیه اروپا که از نظر مالی مستقل هستند می‌توانند وجوه کافی مطابق با درآمد ثابت سالانه را برای پوشش هزینه‌های زندگی در یونان نشان دهند. در حال حاضر این مبلغ حداقل ۲۰۰۰ یورو در ماه (یعنی بیست و چهار هزار یورو در سال) برای متقاضی اصلی تعیین شده است. این مبلغ در صورت همراه داشتن همسر ۲۰ درصد و برای هر فرزند ۱۵ درصد اضافه می‌شود. اجازه اقامت برای افراد مستقل مالی به مدت ۲ سال صادر می شود و ممکن است هر ۳ سال یکبار تمدید شود. این نوع اجازه اقامت در یونان اجازه دسترسی به بازار کار را نمی‌دهد. 

 برای گرفتن  اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی ، متقاضی باید ثابت کند در طول مدت اقامتش توانایی و منابع مالی کافی برای پرداخت هزینه‌های زندگی را دارد. مجموعه النورا، در مسیر اخذ اقامت تمکن مالی یونان گام به گام شما را همراهی می‌کند تا چالش‌ها را پشت سر بگذارید و به هدف خود برسید.

مزایای مجوز اقامت FIP

  • این اجازه اقامت به متقاضی و اعضای خانواده که شرایط لازم را دارند اجازه می‌دهد تا برای مدت نامحدودی در یونان زندگی کنند.
  • در حال حاضر هیچ الزامی برای خرید ملک تحت این طرح وجود ندارد.
  • اگر متقاضی برای هر دوره زمانی در خارج از این کشور بماند، اقامت لغو نمی‌شود، مشروط بر اینکه روند تمدید مانعی نداشته باشد.
  • خانواده متقاضی نیز می‌توانند بهره‌مند شوند. اصطلاح “خانواده” به معنای همسر و فرزندان مجرد زیر ۱۸ سال است و به عنوان افراد تحت تکفل متقاضی تلقی می‌شوند.
  • مجوز FIP به متقاضی و خانواده این امکان را می‌دهد که در کشورهای منطقه شینگن برای دوره‌هایی که بیش از ۳ ماه در دوره‌های ۶ ماهه نباشد، سفر کرده و بمانند.

روش اخذ ویزای تمکن مالی

  • مرحله اول: اعطای ویزای نوع D توسط یک مقام کنسولی یونان با صلاحیت

متقاضی باید در بخش کنسولی سفارت یونان در کشور محل اقامت خود با مدارک پشتیبان درخواست داده و از آن مطمئن شود. این روش باید شامل مصاحبه نیز باشد. ویزای نوع D مذکور پس از اعطا حداکثر یک سال اعتبار دارد.

  • مرحله دوم: فرآیند درخواست یک بار مجوز اقامت در یونان
  • پس از صدور ویزا، متقاضی ممکن است به یونان بیاید، این شامل اعضای خانواده نیز می شود. پس از ورود به این کشور، متقاضی باید با ارائه مجدد مدارک پشتیبان (در قالب اصلی یا کپی واقعی، به طور محضری و تایید شده) برای اجازه اقامت اقدام کند. پس از ارائه درخواست برای اجازه اقامت، متقاضی یک مجوز اقامت موقت دریافت می‌کند که به متقاضی و اعضای خانواده اجازه می‌دهد تا زمانی که مجوز اقامت صادر شود در آنجا اقامت کنند. 

برای تعیین اینکه آیا واجد شرایط طرح ویزای طلایی و تمکن مالی هستید یا خیر، می‌توانید با کارشناسان النورا مشورت کنید. آنها می‌توانند به شما در خرید سرمایه‌گذاری و همچنین فرآیند درخواست ویزای یونان کمک کنند. کارشناسان با تجربه النورا با ارائه مشاوره حقوقی و کمک در رابطه با تهیه پرونده و مدارک درخواستی و ارتباط با کنسولگری و همچنین درخواست در یونان برای دریافت ویزای D، آماده هستند تا به شما کمک کنند. علاوه بر این، النورا شما را در یافتن و اجاره ملک در یونان (در صورت نیاز)، افتتاح حساب بانکی، و به طور کلی در هر روش قانونی یا اداری حمایت خواهد کرد.

اطلاعات تماس با النورا:

  • تلفن: ۰۲۱۹۱۰۹۶۳۳۹ 

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال خود را بپرسید
ارسال از طریق واتساپ