شرایط اجاره ماشین در کانادا به چه صورت است؟

شرایط اجاره ماشین در کانادا به چه صورت است؟

سفر راحت و لذت‌بردن از جاده‌های زیبا و بکر کانادا از طریق اجاره ماشین، حتی با ویزای توریستی نیز امکان‌پذیر است. یکی از دغدغه گردشگران به تورنتو یا شهرهای دیگر کانادا نحوه دسترسی به مکان‌های دیدنی این شهر و محل اقامتشان به شمار می‌رود. گاهی رفتن به مناطقی با مسافت طولانی به‌وسیله حمل‌ونقل عمومی مشکل خواهد بود؛ اجاره ماشین یک راهکار ایده‌آل برای بازدید از نقاط مختلف این کشور محسوب می‌شود؛ بنابراین تصمیم گرفتیم تا با نوشتن این مطلب راهنمای مناسبی برای گردشگران کانادا باشیم. برای سفر به کانادا توصیه می‌کنیم تا با مطالعه این متن با شرایط اجاره ماشین در تورنتو به‌طورکامل آشنا شوید.

گواهینامه بین‌المللی؛ اولین شرط برای اجاره ماشین در کانادا

اجاره ماشین برای کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل استفاده می‌شود؛ همین‌طور سهولت بازدید از نقاط مختلف شهر از مزیت‌های دیگر کرایه خودرو در کانادا محسوب می‌شوند. این کار به کاهش هزینه‌های سفر به کانادا در صورت تردد بالا در شر منجر می‌شود. ذخیره کردن هزینه در بخش‌های مختلف سفر به کانادا باعث کم شدن هزینه کلی برای بازدید از این کشور می‌شود؛ بنابراین نیازی نیست تا نگران هزینه ویزای توریستی کانادا باشید. برای اجاره ماشین باید شرایط و مدارک زیر را داشته باشید:

  • ارائه گذرنامه
  • داشتن حداقل سن ۲۱ سال
  • به‌همراه داشتن کارت اعتباری
  • داشتن گواهینامه بین‌المللی معتبر؛ درصورتی‌که گواهینامه شما انگلیسی یا فرانسوی نیست حتما برای دریافت گواهینامه بین‌المللی پیش از ورود به کانادا اقدام کنید.

در بعضی موارد برای اجاره ماشین در تورنتو نیاز به نشان دادن بلیط رفت و برگشت خواهید داشت. اگر بچه کوچک (زیر ۱۸ کیلوگرم) به همراه دارید حتما صندلی کودک نیز اجاره کنید. اکثر مراکز اجاره خودرو در تورنتو صندلی کودک را نیز در اختیارتان قرار می‌دهند.

برآورد هزینه سوخت؛ از اولین مخارج اجاره ماشین

اگر از برنامه خود برای اجاره ماشین در تورنتو یا سایر شهر‌های کانادا اطمینان دارید، حتما برای رزرو قبلی اقدام کنید. معمولا کرایه ماشین در تورنتوبدون رزرو قبلی مشمول پرداخت هزینه بیشتر می‌شود. هزینه‌های کوچکی مثل سوخت از مسائلی است که باید در زمان سفرهای کوتاه و بلند مدت به کانادا بررسی کنید.

در سفر کوتاه مدت به کانادا فقط برای چند روز درگیر هزینه‌های زندگی در این کشور هستید؛ بااین‌حال اگر برنامه مهاجرت به کانادا را دارید هزینه سوخت، اجاره مسکن و مواد غذایی در ایالت‌های مختلف کانادا متغیر است که منجر‌به تغییر شرایط مهاجرت به کانادا از سخت تا آسان می‌شود.

داشتن حداقل ۲۱ سال سن؛ محدودیت‌های سنی اجاره ماشین در کانادا

برای اجاره ماشین در تورنتو و سایر شهر‌های کانادا باید حداقل ۲۱ سال سن و ۱۲ ماه تجربه رانندگی داشته باشید. به‌طورکلی رانندگی بدون تایید مدارک مجاز نیست.

رانندگانی با سن بین ۲۱ تا ۲۴ سال باید علاوه‌بر هزینه اجاره خودرو، حتما مبلغی به‌عنوان اجاره جوانان پرداخت کنند. همین‌طور دریافت بعضی از ماشین‌ها برای این گروه سنی مجاز نیست و لیستی محدود برای اجاره خودرو در اختیارشان قرار می‌گیرد.

به‌طورکلی محدودیت سنی برای دریافت انواع ویزای کانادا وجود دارد؛ شانس تایید درخواست ویزای تحصیلی، کاری و سرمایه‌گذاری در سنین مختلف، متغیر است. یکی از راه‌های مهاجرت به کانادا خرید ملک و اخذ ویزای دومینیکا به شمار می‌رود؛ باتوجه‌به لزوم تمکن مالی فرد، محدودیت سنی در مهاجرت به کانادا از شرایط اخذ ویزای شرایط اخذ ویزای دومینیکا است.

پرداخت بیمه و مالیات؛ شروطی مهم برای کاهش خسارت‌های احتمالی

شرکت‌های اجاره خودرو برای کاهش هزینه حاصل از خسارت و آسیب به خودرو از شما مبلغی برای بیمه معافیت خسارت یا به اختصار DW دریافت می‌کنند. هزینه این بیمه برای هر روز از اجاره بین ۱۰ تا ۳۰ دلار کانادا است. بیمه، خسارت بر اثر تصادف و گم شدن ماشین را تا حد مناسبی کاهش می‌دهد. در ادامه این بخش به بررسی نکات مهم بیمه خودرو در کانادا می‌پردازیم:

  • در صورت تحویل ماشین در یک محل و رها کردن آن در مکانی دیگر، متحمل پرداخت هزینه خروج یک‌طرفه می‌شوید.
  • پرداخت ۵ درصد مالیات بر کالا
  • پرداخت هزینه اجار‌ه‌کنندگانی که سن ۲۱ تا ۲۵ سال دارند بیشتر است.
  • سفرهای خارج از استان نیازمند پرداخت اجازه بیشتر به ازاء هر کیلومتر
  • پرداخت مالیات فروش استانی

هنگام دریافت ماشین برای جلوگیری از پرداخت هزینه اضافی، محدودیت سقف مسافت مجاز برای سفر با خودرو در نظر بگیرند؛ درغیراینصورت بعد از اتمام میزان مسافت تعیین شده باید هزینه مازاد نیز برای شارژ حرکت با ماشین پرداخت کنید.

معرفی بهترین شرکت‌های کانادا برای اجاره ماشین

بنگاه‌های خصوصی خودرو از راه‌های دیگر اجاره ماشین در تورنتو محسوب می‌شوند. قیمت‌های بنگاه‌های خصوصی برای اجاره ماشین مناسب‌تر هستند. در ادامه به معرفی شرکت‌های شناخته شده برای اجاره ماشین می‌پردازیم.

  • سریفتی thrifty
  • نشنال national
  • هرتز hertz
  • دیسکاونت discount
  • باجت budget
  • آویس avis
  • آلامو alamo
  • دلار dollar

همین‌طور کارگزاری‌های آنلاین متعددی مثل یوروپکار و کانادایین افر نیز در کانادا هستند که شرایط مناسبی را برای ماشین اجاره‌ای فراهم می‌کنند.

انتخاب نوع ماشین اجاره‌ای باتوجه‌به به مقصد و زمان سفر

هنگام انتخاب ماشین برای اجاره در تورنتو باید به نوع گیربکس توجه کنید. اکثر ماشین‌های کانادا دنده اتوماتیک هستند؛ بااین‌حال در صورت تمایل، ماشین با گیربکس دستی نیز می‌توانید اجاره کنید. البته هزینه اجاره ماشین‌های چهار چرخ متحرک کمی بیشتر از اجاره انواع معمولی ماشین‌ها است. به‌علاوه در شهر‌های برفی باید حتما از چرخ‌های مخصوص استفاده کرد.

این نوع لاستیک‌ها به‌عنوان یک خدمت اضافی روی ماشین به شما ارائه می‌شود. به‌طورکلی اجاره ماشین در فصل تابستان و روزهای گرم کانادا نیازی به در نظر گرفتن ملاحظات خاص ندارد؛ در این مواقع از سال حتی یک سدان معمولی نیز برای تردد در سطح شهر مناسب است.

چک کردن کامل خودرو؛ جلوگیری از پرداخت هزینه اضافی اجاره ماشین در کانادا

بعد از تحویل خودرو مسئولیت خسارت‌های وارد شده به بدنه، شیشه و حتی کوچک‌ترین صدمات برعهده شما خواهد بود؛ بنابراین قبل از تحویل خودرو و امضا رسید دریافت حتما ماشین را بررسی کنید. کلیه قسمت‌های داخلی و خارجی ماشین را بررسی کنید و در‌صورت مشاهده خط‌وخش و خرابی به مرکز اجاره خودرو اعلام کنید.

چک نکردن ماشین قبل از تحویل آن منجر به پرداخت هزینه‌ خرابی‌های ماشین می‌شود؛ هرچند که مقصر نباشید. پیشنهاد می‌کنیم از همه قسمت‌های خودرو عکس بگیرید و قبل از دریافت رسید، ماشین را به بنگاه اجاره برنگردانید.

ورود به کانادا با خدمات اخذ ویزای توریستی موسسه ایران کانادا

در این مقاله به بررسی شرایط و نحوه اجاره ماشین در تورنتو و سایر شهر‌های کانادا پرداختیم؛ اگر قصد سفر به این شهر را دارید از ماشین‌های اجاره‌ای برای سهولت در رفت‌وآمد استفاده کنید. هزینه اجاره ماشین در کانادا شامل هزینه بیمه و خدمات اضافی مثل لاستیک‌های برفی و صندلی کودک می‌شود. شرایط اجاره ماشین در کانادا شامل محدودیت سنی حداقل ۲۱ سال است. افراد بالای ۷۵ سال و ۲۱ تا ۲۴ سال باید هزینه اضافی برای اجاره ماشین پرداخت کنند.

علاوه‌بر موارد گفته شده، انتخاب شرکت باتجربه برای دریافت بهترین خدمات از اهمیت بالایی برخوردار است. الزامات منطقه‌ای، هزینه سوخت در شهرهای مختلف و محدودیت‌های اجاره ماشین را قبل از ورود به کانادا بررسی کنید. در صورت تردید برای انتخاب بنگاه اجاره ماشین حتما از افراد مجرب و متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

مشاوران موسسه مهاجرتی ایران کانادا سریع‌ترین راه برای رسیدن به پرسش‌های مربوط به اجاره ماشین در شهرهای مختلف کانادا هستند. اگر ابهامی برای استفاده از این خدمات دارید به سایت ایران کانادا مراجعه کنید.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال خود را بپرسید
ارسال از طریق واتساپ