گردشگری سلامت

مشارکت اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در پنجمین کنگره سلامت کشورهای اسلامی در تهران

مهدی کریمیپنجمین کنگره سلامت کشورهای اسلامی از ۱۶ تا۱۸ آبان سال جاری در محل همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.

این کنگره به همت مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی پس از دوبار وقفه به سبب موج‌های چهارم و پنجم کرونا برگزار خواهد شد.

دکتر مهدی کریمی رییس شورای سیاست‌گذاری مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی به ماهنامه سفر گفت: این کنگره ایجاد یک شبکه کارآمد در عرصه گردشگری سلامت را پیگیری می‌کند و به منظور ایجاد همگرایی و کمک به توسعه “سلامت” و “گردشگری” شکل گرفته است.

اقای کریمی با اشاره  به این موضوع که این کنگره با استقبال و مشارکت میهمانان خارجی از اروپا و آمریکا نیز همراه شده خاطرنشان کرد: برخی مقامات و فعالان حوزه اتحادیه اروپا در تحلیل خود،  از مرکز توسعه سلامت کشورهای اسلامی که مقر آن در تهران است، به عنوان بزرگترین شبکه اقتصادی در حوزه گردشگری سلامت آسیا یاد می‌کنند که چنین دستاوردی مایه افتخار است و زحمات چند سال گذشته به تدریج به بار می‌نشیند.

امضای تفاهم‌نامه با مقامات عالی‌رتبه گردشگری سلامت اروپا

او افزود: هرچند کشورهای حوزه اتحادیه اروپا در گردشگری سلامت صاحب تجربیات گرانبهایی هستند، با این وجود تعامل با کشورهای اسلامی برای تبادل دانش و مهارت‌ها و نزدیکی ملل اجتناب‌ناپذیر است. مشارکت‌کنندگان امریکایی و اروپایی در پنجمین کنگره سلامت کشورهای اسلامی چشم‌گیر است و آنان برای امضای تفاهم‌نامه در حوزه‌های اسپا، آب‌درمانی، طبیعت‌گردی ابراز علاقه کرده‌اند که این امر نشان دهنده آن است بازارهای کشورهای اسلامی بکر و قابل دست‌یافتنی است.

او خاطرنشان کرد:  هرچند همه‌گیری کرونا، تغییراتی را در عادت‌های مردم ایجاد کرده و موجب شده تا مردم به شدت از هم دور شوند و فضای مجازی جای ارتباطات رو در رو و گردشگری را به طور موقتی گرفته است، اما باید در نظر داشت فضای مجازی نمی‌تواند ارتباط غالب در روابط انسان‌ها باشد. به تدریج کشورها این بحران را پشت سر می‌گذارند و به نظر می‌رسد گردشگری سلامت کماکان رونق خود را به دست خواهد آورد.
گردشگری سلامت در بستر فناوری‌های نوین در پساکرونا جایگاه ارزشمند خود را بازآفرینی می‌کند و در آینده چنین همکاری‌هایی بیش از هر زمانی روشن و ارزشمند خواهد بود.

رییس شورای سیاست‌گذاری مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی رویکرد اصلی کنگره امسال را مبتنی بر فناوری‌های جدید در حوزه های گردشگری سلامت متمرکز دانست و افزود: فناوری‌هایی را مد نظر داریم که سنجش از راه دور را در گردشگری سلامت ضروری می‌کند تا نیاز نباشد مردم برای هر موضوعی به مراکز درمانی مراجعه داشته باشند. همچنین تاکید ویژه‌ای بر تقویت استارت‌آپ‌ها در حوزه‌های سلامت و گردشگری خواهیم داشت تا زنجیره ارزش در ساختارهای درمان و گردشگری سلامت تقویت شوند.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال خود را بپرسید
ارسال از طریق واتساپ