گردشگری سلامت

تقاضای آنلاین سفر به ایران برای درمان از آذرماه شتاب گرفت

با رسمیت یافتن فعالیت دفاتر مسافرتی تخصصی که در زمینه  گردشگری سلامت از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند و همچنین آغاز به کار  سامانه الکترونیکی گردشگری سلامت، صدور روادید به متقاضیان درمان در کشورهای خارجی نیز تسهیل شده و تقاضا برای سفر به ایران با هدف گردشگری سلامت از آذرماه سال جاری شتاب گرفته است.

حسین نیکونام رییس جامعه حرفه ای گردشگری سلامت ایران و رئیس هیئت مدیره انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت خراسان رضوی در گفت وگو با ماهنامه سفر با اعلام این مطلب گفت: از ۲۷ آبان ماه سال جاری که فعالیت آزمایشی سامانه الکترونیکی گردشگری سلامت شروع شده به ۱۸۰۰ متقاضی خارجی برای سفرهای درمانی تنها به استان خراسان رضوی تقاضای صدور روادید داشته اند.

متقاضیان درمان بیشتر از کشورهای همسایه عراق و افغانستان هستند. تعدادی نیز از کشورهای اروپایی از جمله هلند،  فنلاند و بریتانیا  نیز در این سامانه تقاضای ورود را در این سامانه ثبت کرده‌اند.

به گفته آقای نیکونام سامانه ثبت الکترونیکی گردشگری سلامت پنجره واحدی است که نظارت همزمان نهادهای ذیربط را در کوتاه ترین زمان امکان‌پذیر کرده و زمان صدور روادید را به ۳ تا ۵ روز کاهش داده است. همه متقاضیان درمان به ایران ۷۲ ساعت پیش از ورود تست کرونا می دهند.

 سامانه الکترونیکی گردشگری سلامت  تحت نظارت معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی شروع بکار نموده است. این سامانه به صورت ازمایشی در استان خراسان رضوی آغاز به کار کرده و و پس از تکمیل فرایندها در تمامی استان‌های کشور فراگیر خواهد شد. گردشگران سلامت می‌توانند با مراجعه به آن تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد مراکز درمانی و بهداشتی ایران به‌دست آورند و در فراینده حرفه ای از خدمات کارآمد درمان بهره‌مند شوند.

آقای نیکونام درباره نحوه بازاریابی جذب متقاضیان درمان از کشورمای خارجی گفت:‌ در گام نخست نمایندگان رسمی ایران و پزشکان بومی که مجوز فعالیت دارند در جذب و هدایت بیماران کشورهای متبوع با دفاتر مسافرتی فعال در حوزه گردشگری سلامت همکاری می کنند. درصد کارمزد به گونه ای تعیین شده که به نسبت کشورهای رقیب چون ترکیه و هندوستان از جذابیت بیشتری برخوردار باشد. ضمن این که خدمات درمانی ایران هم از نظر کیفیت و هم از لحاظ قیمت از جذابیت دوچندان برای متقاضیان درمان خارجی برخوردار است.

 رئیس هیئت مدیره انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت خراسان رضوی تاکید کرد هرچند همه گیری کرونا محدویت‌های فراوانی برای توسعه بازار گردشگری سلامت ایجاد کرده اما دسترسی‌های حمل و نقل هوایی به بغداد و نجف و همچنین کابل، هرات و مزار شریف در شرایط مناسبی است. تقریبا ۱ روز در میان از نجف و بغداد پرواز برقرار است و شرکت هواپیمایی کام ایر نیز از کابل به مشهد پرواز دارد. همچنین پروازهای قطرایرویز از دوحه به مشهد دسترسی آسانی برای متقاضیان کشورهای عربی به استان خراسان رضوی است.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال خود را بپرسید
ارسال از طریق واتساپ