کیفیتی فراتر از انتظار در رستوران محرم رشت

شهر رشت در فهرست یونسکو به‌عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی قرار دارد. دلیل این موضوع وجود فرهنگ غنی غذایی و تنوع زیاد غذاهای محلی در رشت است. رستوران محرم رشت، رستوران رازقی رشت و رستوران‌های بسیاری در این شهر هستند که فضای خوبی را برای اهالی و مسافران ایجاد کرده‌اند. رشت شهری است که برای حفظ سنت‌های خود به تاریخ و فرهنگ غنی خود متکی است و به حفظ و معرفی غذاهای محلی خود ادامه می‌دهد. از دیرباز مردم این شهر با ترکیب ساده‌ترین غذاها چنان طعم مطبوعی ایجاد کرده‌اند که امروزه مردم از سراسر کشور و حتی دنیا به این شهر سفر می‌کنند تا علاوه بر دیدنی‌های رشت، بهترین غذاهای رشت را امتحان کنند. اگر درباره سرزمین عجایب مشهد یا دیگر دیدنی‌های شهرهای مختلف برای تعیین مقصد سفر بعدی خود فکر می‌کنید، بررسی غذاها و رستوران‌های شهر رشت را نیز از دست ندهید.

غذاهای محلی شهرستان رشت متعدد هستند و تنوع فراوانی دارند. سفر رشت و خوردن ترش کباب و دیگر غذاهای خوشمزه رشت را از دست ندهید. در این مقاله رستوران محرم شهر رشت و برخی از غذاهای خوشمزه آن را معرفی خواهیم کرد. این مقاله را بخوانید و نظرات کاربران مختلف درباره این رستوران را در علی بابا پلاس نیز بررسی کنید.

عادات غذایی مردم رشت

غذا برای مردم گیلان خیلی مهم است و خیلی به آن اهمیت می‌دهند. این اهمیت را می‌توان در تنوع غذاهای این استان به‌ویژه در مرکز آن یعنی شهر رشت به‌وضوح دید. همچنین اقلیم و آب‌و‌هوای این منطقه، آن را با انواع گیاهان و جانوران پر‌برکت کرده است و این تنوع در شکل‌گیری فرهنگ غذایی مردم تاثیرگذار بوده است. وجود گیاهان مختلف، مرغ و جانوران دریایی این امکان را برای ساکنان این سرزمین فراهم می‌کند تا غذاهای متنوعی در سفره غذایی آن‌ها وجود داشته باشد. در رستوران رازقی رشت یا دیگر رستوران‌های معروف شهر مانند رستوران محرم رشت هم می‌توانید این تنوع غذایی را ببینید.

از انواع ادویه‌های خوشمزه مانند رب انار، سیر و روغن‌زیتون غافل نشویم که در بیشتر غذاهای گیلکی وجود دارد و برچسب اصالت را به بهترین غذاهای رشت می‌افزاید. سیر، بادمجان و گوجه‌فرنگی از رایج‌ترین موادی هستند که در تهیه غذاها استفاده می‌شود. برنج گیلانی که در همه جای دنیا معروف است، بیشتر به جای نان سر سفره است و معمولا به شکل کته تهیه می‌شود. حال با وجود چنین مواردی آیا رشت را به شهرهای دیگر برای سفر ترجیح نمی‌دهید؟ اگر سرزمین عجایب مشهد یا دیگر جاذبه‌‌های شهرهای مختلف نظر شما را به خود جذب کرده‌اند، رستوران‌ها و غذاهای رشت را نیز بشناسید.

pastedGraphic.png

رستوران محرم رشت

یکی از مهم‌ترین نتایج تغذیه سالم و تنوع غذایی در مازندران، افزایش امید به زندگی ساکنان آن است. چنین تنوع غذایی در طول تاریخ همراه سفره‌های گیلانیان بوده است تا جایی که مسافرانی که از به منطقه سفر کرده‌اند در سفرنامه‌های خود از بهترین غذاهای رشت و گیلان و ویژگی‌های آنها یاد کرده‌اند. شما می‌توانید رستوران‌های رشت را در رقابت با جاذبه‌های شهرهای دیگر مانند سرزمین عجایب مشهد مقایسه کنید تا بهترین گزینه را برای سفر بیابید.

رستوران محرم رشت یک مکان محلی سنتی در شهر رشت استان گیلان است. این رستوران از رستوران‌های شهر است و شما می‌توانید آن را همراه رستوران‌های دیگری مانند رستوران رازقی رشت، در لیست خود قرار دهید. اگر به رشت سفر می‌کنید حتما برنامه‌ای اولیه برای مراجعه به رستوران‌های شهر داشته باشید. اگر به رستوران محرم رفتید حتما کباب ترش یا غذاهای محلی آن را امتحان کنید. توجه داشته باشید که در این رستوران به طور پیش‌فرض برای شما برنج دودی می‌آورند، اگر می‌خواهید برنج معمولی داشته باشید باید به آنها بگویید.

کارکنان رستوران محرم با بهترین و مناسب‌ترین رفتار از شما پذیرایی خواهند کرد. اگر دوست دارید محیطی آرام را برای میل یک غذای فوق‌العاده خوشمزه در رشت انتخاب کنید، رستوران محرم را از دست ندهید. کارکنان رستوران خیلی مودب و شیک هستند و  همه آنها بسیار حرفه‌ای و با‌تجربه با شما برخورد خواهند داشت. در قسمت‌های بعدی این مقاله برخی از معروف‌ترین غذاهای این رستوران را که نباید در سفر به رشت از دست بدهید، به شما معرفی می‌کنیم.

pastedGraphic_1.png

کباب ترش

کباب ترش غذای اصیل رشت است و یکی از معروف‌ترین و بهترین غذاهای سنتی رشت به شمار می‌رود. در سفر به شهر رشت و رفتن به رستوران‌های آنجا می‌توانید این غذای شگفت‌انگیز را در همه رستوران‌ها پیدا کنید. بهتر است این غذای محلی را با برنج میل کنید. بدون شک یکی از بهترین رستوران‌های رشت که می‌توانید در آن کباب ترش میل کنید، رستوران محرم است. رستوران محرم که به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های رشت شناخته می‌شود، در بلوار امام خمینی (ره) قرار دارد و کیفیت غذاهای آن به‌قدری بین اهالی و مسافران شهر معروف شده است که هر روز در مقابل آن صف می‌کشند! در سفر به رشت و جستجوی رستورانی که معروف‌ترین غذاهای گیلانی را ارائه می‌دهد، رستوران محرم با منوی متنوعی از غذاهای ایرانی و غذاهای اصیل گیلانی از جمله کباب ترش شما را راضی خواهد کرد.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال خود را بپرسید
ارسال از طریق واتساپ