شب های نیویورک و شبگردی در این شهر

نیویورک پرجمعیت ترین شهر ایالت متحده آمریکا است. این شهر یکی از مهم ترین شهرهای جهان از لحاظ فرهنگ، سیاست و اقتصاد است. برخی از افراد به دلایل اهمیت هایی که این شهر دارد، نیویورک را پایتخت جهان می نامند. برای رسیدن به نیویورک تنها می توانید از هواپیما استفاده کنید. بلیط هواپیما از ایران به شهر نیویورک به طور مستقیم وجود ندارد و ابتدا باید به شهرهای دیگر سفر کنید.

این شهر مساحتی معادل ۸۶۸۳ کیلومتر مربع دارد. نیویورک مکان های دیدنی و خیابان های معروف زیادی دارد که پس از سفر به این شهر می توانید زمان زیادی را در این خیابان ها بگذرانید و از جاذبه های گردشگری و دیدنی آن ها بهره ببرید. در این مقاله به برخی از خیابان های دیدنی و نقاط گردشگری نیویورک اشاره خواهیم کرد.

خیابان های نیویورک

نیویورک سرشار از فروشگاه، مراکز خرید، رستوران، کافه، کامیون های غذا، ساختمان های مدرن و آسمان خراش است. هر یک از محله های آن دارای یک ویژگی منحصر به فرد است و حال و هوای مخصوص به خود دارد. این محله ها در شب زیبایی چند برابری دارند. نورها و چراغ های روشن از فاصله های دور و نزدیک جلوه زیبایی به این منطقه ها بخشیده اند.

 

میدان تایمز (Times Square)

یکی از مهم ترین منطقه های نیویورک میدان تایمز است. این تقاطع در محله ای به نام منهتن قرار گرفته است. این منطقه مرکز تجاری بسیار محبوبی است. خیابان برادوی و خیابان سون، دو سوی دیگر این تقاطع هستند که تمام آن با تابلوها و بنرهای تبلیغاتی پوشانده شده اند. تماشای این تابلوها و بنرها در شب، جلوه زیبایی دارند.

 

مدیسون اسکوئر گاردن (Madison Square Garden)

محلی‌های این منطقه به آن MSG نیز می گویند. این منطقه یک مرکز اجتماعی و تفریحی است. بسیاری از مسابقه ها و جشنواره ها در این مکان برگزار می شود. این مرکز مجهز به یک سالن کنسرت موسیقی، تئاتر و سالن ورزشی است. مهم ترین رویدادی که در این مرکز برگزار می شود، مراسم اهدای جایزه گرمی است. تماشای این مجتمع در شب، لذت بسیاری دارد.

پل بروکلین (Brooklyn Bridge)

این پل جذابیت گردشگری بسیار زیادی دارد. قدم زدن روی آن می تواند لذت بخش باشد. این پل منهتن و بروکلین را به هم متصل می کند.  پل بروکلین، یکی از قدیمی ترین پل های معلق در حال فعالیت دنیا است. مسیر عابر پیاده این پل ۱٫۶ کیلومتر است. تماشای غروب و مشاهده افق شهر به خصوص در شب، بر روی این پل بسیار لذت بخش است.

 

تئاتر برادوی (Broadway)

این منطقه به چراغ های بی شمار و رنگی مجهز شده است. ۴۰ سالن تئاتر در این قسمت واقع شده است که هنرمندان بسیاری در آن ها نقش آفرینی کرده اند. دیدن این بخش از شهر در شب خالی از لطف نیست زیرا جلوه بسیار زیبایی دارد.

 

راکفلر سنتر (Rockefeller Center

راکلفر یک مجتمع بسیار بزرگ و متشکل از ۱۹ ساختمان تجاری و اداری است که در منهتن واقع شده است. این مرکز، یکی از مهم ترین مراکز توریستی و تجاری نیویورک محسوب می شود. این مجموعه بسیار وسیع است به همین دلیل به آن شهر راکفلر گفته می شود. معروف ترین مشخصه این مرکز، درخت کریسمس آن است. راکلفر دارای رستوران، مرکز خرید، کافه و … است. اگر به نیویورک سفر کرده اید، می توانید ساعت ها در راکفلر وقت بگذرانید.

 

ساختمان امپایر استیت (Empire State)

برج امپایر استیت، یک برج ۱۰۲ طبقه ای است که یک مرکز تجاری مهم در منهتن محسوب می شود. این برج نماد شهر نیویورک نیز به حساب می آید و بسیاری از گردشگران به دیدن این برج می روند.یک سکوی بازدید در طبقه ۸۶ این برج قرار گرفته است که از روی آن می توان نمایی ۳۶۰ درجه از کل شهر نیویورک را مشاهده کرد. بسیاری از ساکنان شهرهای اطراف با خرید پرواز تهران نیویورک به این شهر سفر می کنند تا از جاذبه های گردشگری به خصوص ساختمان امپایر استیت دیدن کنند.

 

فری استیتن آیلند (Staten Island Ferry)

«فری» که در عنوان این منطقه به کار رفته است همان قایق های مسافربری هستند که مسافت ۸ کیلومتری در منهتن را طی می کنند. یکی از بهترین روش هایی که می توانید به کمک آن بندر نیویورک و زیبایی های آن را تماشا کنید، استفاده از این قایق ها است. این قایق ها مسیر ۲۵ دقیقه ای طی می کنند که از مقابل مجسمه آزادی نیز عبور می کند. فرابر استیتن آیلند هر روز و به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می کند.

مجسمه‌ی آزادی و بندر نیویورک (Statue of Liberty)

مجسمه آزادی، یک تندیس بزرگ است که در منطقه منهتن قرار گرفته است. طرح این مجسمه یک زن است که نماد و الهه آزادی در اساطیر یونان باستان است. این مجسمه هدیه فرانسه به آمریکا بوده است. این تندیس یک مشعل و لوح در دست دارد که روی آن تاریخ استقلال آمریکا درج شده است. این مجسمه ابعاد بزرگی دارد و در سال ۱۸۸۶ ساخته شده است. ارتفاع آن از سطح زمین ۹۳ متر است.

اگر به غذاهای دریایی علاقه دارید می توانید سوار کشتی کروز بر روی رود هادسون شوید تا هم از شام و غذای خوشمزه و هم از منظره های زیبای بندر لذت ببرید.

 

های لاین (High Line)

های لاین یک جاذبه گردشگری و توریستی جدید در شهر نیویورک است. این منطقه یک ریل قدیمی بوده است که امروزه به یک مسیر پیاده روی تبدیل شده است. این ریل برفراز تمامی خیابان های شهر نیویورک واقع شده است و با قدم زدن بر روی آن می توانید زیبایی های شهر نیویورک را تماشا کنید.

 

خیابان پنجم (Fifth Avenue)

یکی از مشهورترین خیابان های نیویورک خیابان پنجم است. بهترین برندهای دنیا در این خیابان نمایندگی دارد. حتی اگر قصد خرید ندارید قدم زدن در این خیابان می تواند برای شما لذت بسیاری داشته باشد. این خیابان به انتهای جنوبی پارک مرکزی نیز راه دارد و تا کتابخانه عمومی نیویورک ادامه دارد.

 

وال استریت (Wall Street)

این خیابان از برادوی آغاز و تا خیابان جنوبی ادامه دارد. وال استریت یکی از مشهورترین خیابان های سراسر دنیا است. این خیابان متشکل از مهم ترین بازارهای بورس دنیا است. علاوه بر این، جاذبه های گردشگری دیگری هم چون کلیسای ترینیتی نیز در این خیابان واقع شده است. یک تندیس برنزی به شکل گاو که نماد پولسازی است در این خیابان قرار گرفته است.

 

برایانت پارک (Bryant Park)

در سال ۱۹۸۹، این منطقه به یک پارک زیبا تبدیل شد. در حالیکه تا پیش از آن یک منطقه پر جرم و جنایت بود. این پارک دارای باغ های وسیع و بناهای یادبود زیادی است. محوطه بازی بسیار خوبی در این منطقه قرار دارد که با پرداخت هزینه ی بسیار اندک می توانید از امکانات آن استفاده کنید. برای گذراندن وقت می توانید به این پارک بروید و از کافه ها و کامیون های غذا که در مجاورت این پارک قرار گرفته اند استفاده کنید.

 

سخن پایانی

اگر قصد سفر به شهر نیویورک را دارید، حتما پیش از آن راهنمای سفر نیویورک و آثار گردشگری و توریستی را بررسی کنید. این شهر دارای موزه ها، پارک ها، کلیساها، تالارها و دیگر ساختمان های بسیار زیبایی است که تماشای آن ها خالی از لطف نیست. برخی از بناهای نیویورک معماری های قدیمی و سنتی دارند که همه ساله توجه گردشگران را به خود اختصاص می دهد. نیویورک را شهر همیشه بیدار نیز خطاب می کنند.

با تهیه بلیط ارزان، می توانید به نیویورک سفر کنید و از جاذبه های گردشگری و دیدنی آن لذت ببرید. بهترین زمان برای سفر به نیویورک، در اواخر فصل بهار و اوایل تابستان است. این شهر زمستان های بسیار سردی دارد. در اواخر ماه اوت نیز هوا به شدت گرم می شود. بین ماه اکتبر و مه،موزه های نیویورک شاهد بیشترین بازدیدکنندگان خواهند بود. اغلب جشنواره ها و کارناوال ها نیز در این زمان برگزار می شود.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال خود را بپرسید
ارسال از طریق واتساپ