ارسال هوایی اضافه‌بار دانشجویی


به‌عنوان دانشجو، حمل و ارسال لوازم اضافه‌بار دانشجویی می‌تواند راهی مناسب برای فریت‌بار وسایل شخصی و مواد ضروری است. این روش ارسال، به دانشجوان امکان می‌دهد که وسایل شخصی خود را به‌سرعت و به‌صورت مطمئن به مقصد مدنظر برسانند.  توجه کنید حمل و ارسال کالاهایی که از نظر وزن، حجم و اندازه از استاندارد مورد تأیید شرکت‌های هواپیمایی بزرگ‌تر هستند، نیازمند ارسال از روش فریت‌بار هستند؛ بنابراین لازم است قبل از عزیمت به سمت فرودگاه، چمدان و ساک دستی همراه خود را وزن کنید تا در حمل آن و پذیرش بار توسط فرودگاه با مشکلی روبرو نشوید.

نکته: هزینه‌های فرودگاهی فریت‌بار لوازم دانشجویی با میانگین ۱۰۰ کیلوگرم برای ارسال به کشورهای مختلف یکسان نیست.

اضافه‌بار یا فریت دانشجویی 

اضافه‌بار دانشجویی به وسایل و موادی اطلاق می‌شود که دانشجوان هنگام مهاجرت یا تحصیل در خارج از کشور، علاوه بر وسایل شخصی خود، به آنها نیاز دارند. این وسایل می‌توانند شامل کتاب‌ها، لوازم‌التحریر، لوازم آزمایشگاهی، لوازم ورزشی، لوازم آشپزخانه و سایر اجناس مربوط به برنامه‌های تحصیلی و زندگی روزمره دانشجویان باشند. اضافه‌بار دانشجویی به‌عنوان یک خدمات حمل‌ونقل، به دانشجوان امکان می‌دهد تا وسایل شخصی خود را به مقصد تحصیلی خود بفرستند. این خدمات معمولاً توسط شرکت‌های حمل‌ونقل هوایی ارائه می‌شود که با استفاده از هواپیماها و شبکه‌های حمل‌ونقل جهانی، بسته‌ها و اضافه‌بارها را به‌سرعت و به‌صورت امن به مقصد می‌رسانند. اضافه‌بار دانشجویی در برخی موارد می‌تواند به‌عنوان یک سرویس اختصاصی برای دانشجوان ارائه شود و شامل خدمات اضافه نظیر بسته‌بندی، بیمه، پیگیری و تحویل درب منزل باشد. این سرویس‌ها به دانشجوان امکان می‌دهد تا بدون نگرانی از امور حمل‌ونقل، تمرکز خود را بر روی تحصیلات و تجربه دانشگاهی خود تمرکز کنند. به‌طورکلی، اضافه‌بار دانشجویی به دانشجوان امکان می‌دهد تا وسایل شخصی خود را به‌سرعت و به‌صورت مطمئن به مقصد تحصیلی خود بفرستند و از این طریق امکان دسترسی به وسایل ضروری برای تحصیل و زندگی روزمره را فراهم کنند. 

راهنمای بسته‌بندی اضافه‌بار دانشجویی

بسته‌بندی اضافه‌بار دانشجویی بسیار مهم است تا کالا به‌صورت امن و سالم به مقصد برسند. در ادامه، چند راهنمایی برای بسته‌بندی اضافه‌بار دانشجویی ارائه داده شده است که عبارت‌اند از:

  1. استفاده از جعبه‌های مقاوم: از جعبه‌های مقاوم و باکیفیت برای بسته‌بندی وسایل استفاده کنید. این جعبه‌ها باید قابلیت تحمل ضربه‌ها و فشار را داشته باشند تا وسایل داخل آنها محافظت شوند.
  2. پر کردن شکاف‌ها: هر چند وسایل را به‌صورت محکم در جعبه قرار دهید، اما بهتر است شکاف‌ها و فضاهای موجود درون جعبه را نیز با مواد نرم و محکم پر کنید. این کار باعث جلوگیری از جابه‌جایی و حرکت غیرمطلوب وسایل درون جعبه می‌شود.
  3. بسته‌بندی به‌صورت لایه‌ای: وسایل را به‌صورت لایه‌ای درون جعبه قرار دهید. از مواد نرم و محافظ مانند بادکنک، اسفنج، پتو یا لباس‌های قدیمی استفاده کنید تا وسایل داخل جعبه در برابر ضربه‌ها و خراش‌ها محافظت شوند.
  4. جداکردن وسایل شکستنی: اگر وسایلی در بین اضافه‌بار دانشجویی‌تان وجود دارند که حساس به ضربه هستند، بهتر است آنها را جدا کنید و به‌صورت مستقیم درون جعبه بسته‌بندی کنید. همچنین، می‌توانید از مواد محافظ مانند فوم یا کارتن نرم برای بسته‌بندی این وسایل استفاده کنید.
  5. برچسب‌گذاری: قبل از بسته‌بندی جعبه‌ها، بهتر است آنها را برچسب‌گذاری کنید. برچسب‌ها باید مشخصات شما و مقصد تحصیلی را شامل شود. این کار به شرکت حمل‌ونقل کمک می‌کند در تمیزکاری و تحویل صحیح اضافه‌بار شما به مقصد کمک کند.

با رعایت این موارد، شما می‌توانید وسایل خود را به‌صورت ایمن و سالم بسته‌بندی کنید و از حمل‌ونقل آنها بدون نگرانی لذت ببرید.

هزینه فریت‌بار دانشجویی

قیمت فریت‌بار دانشجویی به‌صورت حمل هوایی به‌ازای هر ۱۰۰ کیلوگرم ارسال به کشورهای مختلف، متفاوت است. هزینه فریت بار مسافری به مجموعه‌ای از عوامل بستگی دارد، از جمله وزن، حجم، مقصد، روش حمل و نقل و سایر خدمات اضافی که درخواست می‌شود. همچنین، هر شرکت حمل و نقل ممکن است دارای سیاست‌های قیمت‌گذاری متفاوتی باشدبه همین دلیل برای تخمین هزینه فریت بار دانشجویی، باید با شرکت‌ حمل هوایی همراه دژ ایرانیان تماس بگیرید و اطلاعات مربوط به بسته‌بندی، وزن، حجم و مقصد را به آنها ارائه دهید تا بتوانند قیمت را برآورد کنند. اما آنچه که واضح است، این است که این هزینه در مقابل پرداخت جریمه به ازای هر یک کیلوگرم اضافه بار، بسیار ناچیز بوده و از هر جهت مقرون به صرفه است. از این رو مسافر حتی می‌تواند خود با تهیه یک بلیط اتوبوس یا قطار خارجی، به کشور مقصد سفر کرده و بار خود را به صورت هوایی به مقصد مورد نظر ارسال کند.

مزایای ارسال هوایی اضافه‌بار دانشجویی

  • سرعت
  • راحتی
  • امنیت
  • انعطاف‌پذیری
  • قابلیت پیگیری

اقلام مجاز و ممنوع در حمل اضافه‌بار دانشجویی

دانشجو می‌تواند با اخذ مجوزهای لازم از قبیل لوازم منزل، اثاثیه و وسایل شخصی، مواد غذایی جامد، خشکبار، فرش ماشینی کوچک، فرش دستباف، کارت‌های بازی، اقلام خصوصی مانند کتاب و بروشور شخصی، پیانو را به همراه داشته باشد.

همچنین لازم به ذکر است که دانشجو مانند سایر مسافران مجاز به حمل اقلامی مانند عتیقه‌جات و آثار هنری اصیل، نسخ خطی و چاپ‌سنگی، قطعات خوشنویسی شده، آثار طلا و نقره، سنگ‌های قیمتی، فرش، قالی و قالیچه دستبافت عتیقه و همه نوع آثار تاریخی و میراث‌فرهنگی است. 

همچنین از حمل سلاح، مهمات و تجهیزات نظامی، شربت، آبلیمو، سرکه، ترشی غذاهای آبکی و همچنین محصولات نفتی، مواد اسیدی، عطر، ادکلن، شامپو، لاک و لوازم آرایشی و مواد سوزاننده خودداری کند.

خدمات شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی همراه دژ ایرانیان در ارسال اضافه‌بار دانشجویی

شرکت همراه دژ ایرانیان به‌طورکلی در چند بخش تمامی کارهای لازم برای ارسال اضافه‌بار دانشجویی را انجام می‌دهد که عبارت‌اند از:

  1. بسته‌بندی اضافه‌بار دانشجو

اولین و مهم‌ترین کار در جابه‌جایی هر نوع باری بسته‌بندی بار است. تیم پکینگ شرکت حمل بار هوایی به محل بار اعزام شده و تمامی لوازم بسته‌بندی را که قرار است ارسال شود را به همراه خود می آوردن تمامی بار را به‌صورت دقیق و اصولی بر اساس استاندارد جهانی بسته‌بندی کارگو بسته‌بندی می‌کنند.

  1. حمل‌ونقل و ارسال بار به فرودگاه

بعد از انجام مراحل بسته‌بندی و هندلینگ و باربری بار در نهایت بار به فرودگاه ارسال می‌شود  و کارهای تشریفاتی و گمرکی برای صدور بارنامه انجام می‌شود.

  1. صدور بارنامه و در نهایت ارسال بار دانشجو به مقصد

در مرحله نهایی بارنامه صادر ‌شده و هزینه بار دانشجو پرداخت می‌شود در نهایت بار به مقصد مسافر ارسال خواهد شد.

نکته مهم:

بارنامه به نام هر فردی که صادر شده وی باید برای تحویل بار به فرودگاه مقصد رفته و بار خود را ترخیص کند.

به امید آنکه این اطلاعات برای شما مفید باشد. پیشنهاد می‌کنیم حتماً قبل از آنکه سفر خود را با هواپیما شروع کنید این مطلب را مطالعه کنید تا اطلاعاتتان کامل شود و به مشکلی بر نخورید در غیر این صورت برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس برقرار کنید.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال خود را بپرسید
ارسال از طریق واتساپ