پنج جاذبه استرالیا که نباید از دست داد!


استرالیا یکی از کشورهای جذاب برای سفر است. این کشور هم امکانات رفاهی بسیار خوبی دارد و هم جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان. بنابراین طبیعی است که افراد زیادی دوست داشته باشند به آنجا سفر کنند. در این مطلب قصد داریم پنج مورد از جاذبه‌های گردشگری این کشور را به شما معرفی کنیم تا در صورت سفر به استرالیا این جاذبه‌ها را در لیست جاهایی که باید ببینید، قرار دهید. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

پارک دریایی دیواره بزرگ مرجانی (Great Barrier Reef)

یکی از زیباترین جاذبه‌هایی که باید هنگام اخذ ویزای استرالیا و همچنین سفر به آن حتما زمانی را برای بازدید از آن کنار بگذارید،  پارک دریایی دیواره بزرگ مرجانی است. این جاذبه درواقع یک مجموعه عظیم از سنگ‌های مرجانی است که در مجاورت اقیانوس آرام قرار دارد.

این مجموعه را باید بزرگ‌ترین دیواره مرجانی در جهان دانست که  ۳ هزار صخره و ۹۰۰ جزیره در آن وجود دارد. گستردگی این دیواره به ۳۰۰  هزار کیلومتر گستردگی و ۲۶۰۰ کیلومتر طول می‌رسد. در سال ۱۹۷۵ یک پارک ملی هم کنار این دیواره مرجانی تاسیس کردند که بر زیبایی این مجموعه افزوده است. یکی از جذاب‌ترین کارهایی که می‌توانید در این جاذبه گردشگری انجام دهید، غواصی است. پس اگر به استرالیا سفر کردید و به بازدید از این مجموعه رفتید فرصت غواصی در آن را از دست ندهید.

آکواریوم سیدنی استرالیا  (SEA LIFE Sydney Aquarium)

یکی دیگر از جاذبه‌هایی که حتما باید در طول سفرتان به استرالیا حتما از آن دیدن کنید، آکواریوم سیدنی است. در دنیا چند آکواریوم بسیار مشهور وجود دارد که یکی از آنها سیدنی است و یکی دیگر از آنها آکواریوم دبی است که برای دیدن آن بایدویزای دبی بگیرید.

آکواریوم سی لایف سیدنی تنوعی از موجودات آبزی مختلف را در خود جای داده است. درواقع انگار دارید از یک اقیانوی کوچک دیدن می‌کنید. این آکواریوم در سال ۱۹۸۸، در دویستمین سالگرد کشف استرالیا تاسیس شد و درحال حاضر حدود ۷۰۰ گونه آبزی در آن زندگی می‌کنند. این آکواریوم یک تونل شیشه‌ای دارد که می‌توانید با عبور از آن کوسه‌های عظیم و ماهیان رنگارنگ و زیبا را ببینید انگار دارید در دنیای نمو و دوری زندگی می‌کنید.

موزه ملی استرالیا (National Museum of Australia)

برای کسانی که به بازدید از موزه علاقه دارند، موزه استرالیا یکی از بهترین و جذاب‌ترین گزینه‌های بازدید از طول سفر به این کشور است. این موزه که در سال ۲۰۰۱ تاسیس شده است، در شهر کانبرا قرار دارد. مجموعه‌ای از آثار تاریخی و فرهنگی در این موزه برای بازدید مراجعین قرار گرفته است.

این موزه را برای یادبود بومیان استرالیا کل روبان‌های درهم گره خورده طراحی کرده‌اند و بخشی از آثار موجود در این موزه هم مربوط به همین بومیان است. اگرچه این موزه به پای موزه لوور نمی‌رسد اما می‌توان آن را یکی از جذاب‌ترین موزه‌های جهان دانست. برای بازید از موزه لوور باید ویزای فرانسه را بگیرید.

خلیج جرویس، نیو ساث ولز (Jervis Bay, New South Wales)

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری استرالیا خلیج جرویس است. این ساحل در نیوساث ولز قرار دارد و به‌خاطر سواحل شنی سفیدش معروف شده است. فاصله این ساحل تا خود سیدنی حدود سه ساعت است اما از آنجایی که تفریحات زیادی برای انجام دادن در این خلیج برایتان فراهم است، طی کردن این مسیر سه ساعته ارزشش را دارد.

بنای ملکه ویکتوریا استرالیا (Queen Victoria Building)

اگر به جاذبه‌ها و بناهای تاریخی علاقه دارید، حتما در طول سفرتان به استرالیا از بنای ملکه ویکتوریا هم دیدن کنید. این ساختمان در سیدنی واقع شده و در آن می‌توانید از همه برندهای معتبر یک فروشگاه پیدا کنید. با بازدید از این ساختمان علاوه براینکه یک جاذبه تاریخی می‌بینید، می‌توانید خرید هم انجام دهید.

کلام آخر

در این مطلب پنج مورد از بهترین جاذبه‌های کشور استرالیا را به شما معرفی کردیم تا هنگام سفر به این کشور بتوانید از این لیست استفاده کنید. استرالیا جاذبه‌های فراوان دیگری هم دارد که می‌توانید لیستتان را با وجود آنها کامل‌تر کنید.

اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این نوشته بدان اشاره نشد و یا اگر جاذبه‌ای در استرالیا وجود دارد که جای آن در این لیست خالی است، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال خود را بپرسید
ارسال از طریق واتساپ