همه چیز درباره سفر به مشهد

شهر مشهد سالانه میزبان نزدیک به ۳۰ میلیون نفر گردشگر و زائر است. بسیاری از ایرانیان با انگیزه های مذهبی آرزوی سفری راحت به مشهد را دارند. به دلیل حضور پر تعداد مسافران، نزدیک به ۷۰ درصد از هتل ها و اقامتگاه های کشور در شهر مشهد قرار گرفته اند. اگر به فکر سفر به این شهر هستید، با ما همراه باشید. چرا که در این مطلب قصد داریم همه چیز را از چگونگی سفر تا اقامت در هتل های ارزان مشهد، برای شما شرح دهیم.

درباره مشهد

شهر مشهد، مرکز استان خراسان رضوی با ۲۰۴ کیلومتر مربع مساحت در شمال شرق ایران قرار دارد. این شهر به دلیل وسعت خود در سال های اخیر از رشد جمعیت بالایی برخوردار بوده و بعد از تهران، بزرگترین شهر ایران است. مشهد حدود ۳ میلیون نفر از جمعیت ایران را به خود اختصاص می دهد. این شهر در حوضه رودخانه کشف رود قرار گرفته و شرایط طبیعی مناسبی از قبل از اسلام داشته است. به همین علت، به عنوان یکی از قسمت های مورد توجه و مناسب برای سکونت در استان خراسان محسوب می شود.

مشهد از نظر اقتصادی به تولید زعفران، زرشک، نبات، آجیل و خشکبار، چرم و صنعت فرش روی آورده است. از دیگر منابع درآمدزای شهر مشهد و شاید بتوان گفت مهم ترین آنها، زائران حرم رضوی و توریست ها هستند. بیش از ۹۰ درصد گردشگران خارجی در سفر خود به ایران از مشهد نیز دیدن می کنند. به همین علت، صنعت هتل داری این کلان شهر یکی از صنایع پررونق مشهد به حساب می آید. شرکت هواپیمایی آسمان یکی از شرکت های هواپیمایی است که گردشگران را در این امر همراهی می کند.

مراکز تجاری مشهد

بخشی از هر سفر، به خرید اختصاص پیدا می کند؛ بنابراین اگر می خواهید همه چیز درباره سفر به مشهد را بدانید، باید با مراکز خرید آن نیز آشنا باشید. از جمله مراکز تجاری شهر مشهد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گلشن آرمیتاژ: این مرکز با ۳۴ طبقه و ۱۵۰ متر ارتفاع، بلندترین برج لوکس مشهد محسوب می شود.
  • الماس شرق: با تلفیقی از معماری سنتی و مدرن ساخته شده و دارای ساختمانی ۶ طبقه و ۱۵۰۰ واحد تجاری است.
  • بازار اطلس: این مرکز خرید از بزرگ ترین مراکز تجاری مشهد به شمار می رود و حدود ۱۲۰۰ واحد تجاری دارد.
  • بازار رضا: این بازار از معروف ترین مراکز خرید مشهد است که در سال ۱۳۵۵ در قلب شهر مشهد ساخته شد.
  • بازار غدیر: این بازار قدیمی در ابتدای خیابان شیرازی واقع شده است و تا حرم کمتر از ۵ دقیقه فاصله دارد.
  • مرکز خرید آرمان: این مرکز خرید لوکس که فاصله چندانی از حرم ندارد، در سال ۱۳۹۴ تأسیس شد. مرکز خرید آرمان با ۱۳ طبقه، در زمره لوکس ترین مراکز خرید مشهد به حساب می آید.

جاذبه های گردشگری مشهد

مشهد دارای جاذبه های مذهبی، فرهنگی، طبیعی و تفریحی است. کسانی که می خواهند همه چیز درباره سفر به مشهد را بدانند، بهتر است با این جاذبه ها آشنا باشند تا بهتر برای سفر خود برنامه ریزی کنند.

حرم علی ابن موسی الرضا را می توان مهم ترین مرکز مذهبی در ایران نام برد. این حرم سالانه پذیرای بیش تر از ۲۷ میلیون زائر داخلی و بیش از ۲ میلیون زائر خارجی است. مسجد گوهرشاد نیز یکی دیگر از جاذبه های مذهبی مشهد به حساب می آید که در فضای داخلی خود دارای کتابخانه و موزه است.

از جاذبه های فرهنگی مشهد می توان به آرامگاه شاعر بزرگ، فردوسی توسی اشاره کرد. همچنین چهارطاقی بازه هور نیز که ساخت آن به سده سوم باز می گردد، از قدیمی ترین بناهای موجود در محدوده این شهر است.

از جاذبه های طبیعی مشهد می توان به پارک های معروف این شهر مانند پارک جنگلی وکیل آباد و ییلاقات طرقبه اشاره کرد.این مناطق همواره گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند. مجموعه شاندیز و پارک های آبی سرپوشیده شهر مشهد نیز از جمله جاذبه های تفریحی این شهر به حساب می آیند.

بهترین زمان سفر به مشهد

اگر می خواهید همه چیز درباره سفر به مشهد را بدانید باید با آب و هوای این شهر هم آشنا باشید. از نظر آب و هوا، بهترین زمان مسافرت به کلان شهر مشهد ابتدای فصل بهار و اواسط پاییز است. آب و هوای مشهد در تابستان، گرم و در زمستان، سرد و خشک است؛ بنابراین پیشنهاد می شود در فصل بهار و پاییز برای رفتن به مشهد برنامه ریزی کنید. چنانچه با صرف نظر از آب و هوا، خلوت بودن و همین طور کاهش هزینه مسافرت برای شما حائز اهمیت است، در فصل زمستان از مشهد دیدن کنید. در این فصل از امکانات هتل های ارزان مشهد نیز می توانید استفاده کنید.

مسیرهای سفر به مشهد

برای سفر به مشهد مانند هر سفر دیگری می توان از هواپیما، قطار، اتوبوس و ماشین شخصی استفاده کرد. عمده مسافران از قطار برای سفر به مشهد استفاده می کنند. چرا که برای سفرهای طولانی، استفاده از قطار هم مقرون به صرفه و هم راحت است. اتوبوس نیز برای این سفر یکی دیگر از گزینه ها به شمار می رود. اما از آن جایی که مسیر سفر به مشهد کمی طولانی خواهد بود، ممکن است استفاده از اتوبوس خسته کننده باشد. با استفاده از ماشین شخصی، آزادی عمل بیشتری نسبت به اتوبوس در اختیار خواهید داشت. می توانید در شهرهایی مانند نیشابور یا سبزوار توقف و از جاذبه های آن شهرها استفاده کنید.

راحت ترین و سریع ترین وسیله نقلیه برای سفر به مشهد هواپیما است. اما بالطبع هزینه آن نیز به نسبت روش های دیگر بالاتر است. شما می توانید بلیط سفر به مشهد شرکت هواپیمایی آسمان را از طریق فلای تودی رزرو کنید.

جمع بندی

مشهد شهری زیبا با جاذبه های گردشگری و تفریحی فراوان است که همواره در میان قطب های گردشگری کشور قرار داشته است. این شهر به دلیل برخورداری از جاذبه های معنوی، تاریخی، فرهنگی، طبیعی و تفریحی زیاد، دارای هتل ها و اقامتگاه های بسیاری نیز هست.

بهترین زمان سفر به مشهد در اوایل بهار و پاییز است که شهر از آب و هوای معتدلی برخوردار خواهد بود. البته اگر به فکر سفر ارزان به مشهد هستید، بهتر است در تعطیلات و مناسب های مذهبی به آنجا سفر نکنید. در این مطلب تلاش کردیم همه چیز درباره سفر به مشهد را برای شما بازگو کنیم.

به یاد داشته باشید که برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل های مشهد می توانید به سامانه فلای تودی مراجعه کنید. با فلای تودی، پس از مقایسه قیمت ها و دیگر امکانات هتل ها، بهترین هتل های ارزان مشهد را برای سفر خود انتخاب کنید. همچنین اگر قصد خرید بلیط شرکت هواپیمایی آسمان و دیگر ایرلاین ها به مقصد مشهد را دارید، فقط کافی است به فلای تودی مراجعه کنید.

 


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال خود را بپرسید
ارسال از طریق واتساپ