رزرو هتل به صرفه تر است یا سوئیت؟

یکی از مهم‌ترین اقدامات قبل از برنامه‌ریزی برای سفر و خرید بلیط چارتر، انتخاب اقامتگاه مناسب است. قبل از سفر شما باید تصمیم بگیرید که آیا قصد اجاره یک سوئیت، ویلا، متل و هتل آپارتمان را دارید یا اینکه دوست دارید اقدام به رزرو یک اتاق در هتل کنید. حتما قبل از برنامه‌ریزی و هماهنگی برای تعیین اقامتگاه، باید از قبل اطلاعاتی کاملی در مورد هر کدام از آنها داشته باشید. با ما همراه باشید تا در مورد مزایای هر کدام از آنها صحبت کنیم.

بازسازی هتل‌های ایران

تفاوت بین اتاق ها و سوئیت های هتل

هتل ها استانداردترین و متداول‌ترین نوع اقامتگاه‌ها هستند که در ۸۰ درصد مواقع رزرو می‌شوند. با رزرو هتل، شما یک اتاقیک نفره با یک یا چند نفره، حمام، تلویزیون و … خواهید داشت. سوئیت یک اقامتگاه بسیار بزرگتر است. معمولاً دارای یکحمام متصل، یک منطقه نشیمن و اغلب اوقات، شامل یک منطقه ناهارخوری نیز می‌شود. به سوئیت باید به عنوان یک اقامتگاهمبله مانند آپارتمان نگاه کنید که متراژ آن می‌تواند خیلی بزرگتر از اتاق‌های هتل باشد.

 

چه عواملی تعیین کننده بهترین اقامتگاه‌ها هستند؟

زمانی که می خواهید اقامتگاه مناسب خود را پیدا کنید، ممکن است عوامل بسیاری در تصمیم شما اثرگذار باشند. این عوامل شامل تعداد اعضای خانواده، بودجه، هدف مسافرت، امکاناتی که می‌خواهید و … باشد.

 

رزرو اتاق در هتل برای چه افرادی مناسب است؟

یکی از مزایای خرید تور گردشگری برای سفر شما این است که علاوه بر پرواز، شما می‌توانید اتاق‌های متنوعی برای اقامت خود انتخاب کنید. این اتاق‌ها می‌توانند یک تخته، دو تخته یا تویین، سه تخته و … باشد. بسته به تعداد همسفران و اعضای خانواده خود می‌توانید مناسب‌ترین اتاق را برای اقامت خود انتخاب کنید.

رزرو اتاق در هتل برای افراد با شرایط زیر مناسب است:

۱) زمانی که تنها خودتان به سفر می‌روید.

وقتی قصد دارید خودتان تنها سفر کنید و یا این که برای انجام مأموریت کاری کوتاه مدت مجبور به سفر شده‌اید، بهتر است که به جای سوئیت، یک اتاق تک نفره در هتل رزرو کنید. دلیل آن هم قطعا این است که هزینه‌های رزرو یک اتاق در هتل برای یک نفر بسیار مناسب‌تر از رزرو یک سوئیت است.

۲) زمانی که به صورت دونفره یا زوجی اقدام به سفر کرده‌اید.

اگر سفر شما به صورت دو نفره است و یا می‌خواهید با همسرتان به ماه عسل بروید، بهتر است که اتاق‌های دو تخته هتل ها را رزرو کنید. پیشنهاد ما به شما این است که اتاق‌هایی با چشم‌اندازهای زیبا و فوق‌العاده رزرو کنید تا هم برای خودتان لذت‌بخش باشد و هم برای همسفرتان خاطره‌انگیز باشد. اگر هم با دوستتان به مسافرت رفته‌اید، یک اتاق مجهز دوتخته با هزینه‌ای پایین برای شما به صرفه‌تر است.

۳) زمانی که بودجه مسافرت شما کمتر است.

در صورتی که بودجه شما برای سفر کمتر است و یا سایر هزینه‌های سفر شما بیشتر است و شما قصد دارید بودجه سفر خود را بیشتر صرف سرگرمی‌ها و رفت و آمدها در سفر کنید، بهترین و با صرفه‌ترین اقامتگاه رزرو اتاق در هتل است. مسلما سوئیت‌ها به نسبت هتل ها امکانات زیادی دارند که متعاقبا به دلیل وجود همین امکانات، قیمت بیشتری نسبت به اتاق‌های هتل دارند.

 

سوئیت‌ها برای چه افرادی مناسب هستند؟

اگر شرایط زیر را دارید رزرو سوئیت برای شما به صرفه‌تر است:

۱) تعداد اعضای خانواده یا همسفران شما بالای ۴ نفر است.

در صورتی که همسفران شما بیشتر از ۴ نفر هستند، بهتر است یک سوئیت بزرگتر اجاره کنید. در بیشتر اتاق‌های هتل حداکثر ۴ تخت وجود دارد. حتی ممکن است اتاق ۳ تخته باشد و یک تخت دیگر به اتاق اضافه کنند، اما این کار ممکن است رفت و آمد در اتاق را با مشکل روبرو کند. زیرا معمولا اتاق‌های هتل فضای کمتری نسبت به سوئیت دارند. بنابراین اگر خانواده پرجمعیتی دارید، اجاره کردن یک سوئیت به جای اتاق هتل برای شما مناسب‌تر و به صرفه‌تر است.

۲) چنانچه با تعداد زیادی از دوستان یا همکاران خود به سفر رفته‌اید.

زمانی که به هدف سفر خود توجه کنید، متوجه می‌شوید که کدام گزینه بین اقامتگاه‌ها برای شما مناسب‌تر است. اگر هدف سفر شما کاری باشد و همکارانتان که تعدادشان بالای دو نفر است، سفر کرده باشید، بهترین و مناسب‌ترین اقامتگاه مطمئنا اجاره سوئیت است. به علاوه اگر با تعداد زیادی از دوستان خود همسفر هستید، به منظور این که مکانی بزرگتر و مناسب‌تر برای سرگرمی و بازی ایجاد کنید، بهترین اقامتگاه یک سوئیت با امکانات و مجهز است.

۳) اگر سفر شما طولانی مدت است، اجاره سوئیت برای شما بهتر است.

چنانچه قصد اقامت طولانی مدت در مقصد سفر خود دارید، همچنین می‌خواهید به صورت کوتاه‌مدت در یک مکان مجهز و با امکانات زندگی کنید، رزرو سوئیت با امکانات بهترین گزینه برای شما است. با اجاره یک سوئیت مناسب، مکانی خلوت و مجهز برای انجام کارهای ضروری خود خواهید داشت. فضای کوچک اتاق‌های هتل شاید برای انجام بعضی کارها خیلی دست و پاگیر باشد. اگر قصد داشته باشید مدت زمان زیادی در مقصد بمانید، امکان دارد هزینه‌های مربوط به خدمات هتل و غذا خوری برای شما بالا باشد. بنابراین بهتر است که به صورت مقطعی یا فصلی سوئیت مناسبی اجاره کنید تا هم خودتان بتوانید کارهای مربوط به نظافت را انجام دهید و هم خودتان آشپزی کنید. بدین صورت هزینه‌های شما کمتر خواهد شد.

 

فضای کلی یک سوئیت

جالب اینجاست که همه سوئیت‌ها یکسان ساخته نمی‌شوند. برخی از افراد وقتی یک «سوئیت لوکس» رزرو می‌کنند، در نهایتیک اتاق با شکوه دریافت می‌کنند. به همین دلیل مهم است که بدانید چه نوع سوئیتی رزرو می‌کنید، سؤال بپرسید و عکس‌هایزیادی از این سوئیت ببینید. یک سوئیت می تواند به معنای یکی از این موارد باشد:

سوئیت‌ها مانند آپارتمان‌ها طراحی و چیدمان می‌شوند. آنها دارای فضای نشیمن مجزا، یک یا دو اتاق خواب با حمام، اتاق‌هایجداگانه و اغلب اوقات، یک منطقه غذاخوری است. اکثر این سوئیت‌ها دارای اتاق نشیمن و اتاق خواب هستند که با یک پارتیشنمحکم مانند در از هم جدا شده‌اند. این سوئیت‌ها رایج‌ترین سوئیت‌ها هستند و معمولاً توسط خانواده‌هایی با بچه‌های جوان یا یک یاچندین زوج که با هم سفر می‌کنند، اجاره می‌شوند.

برخی از سوئیت‌های مبله همچنین دارای پارکینگ مجزا، آشپزخانه‌های کاملاً مجهز، باربیکیو و حتی پاسیو و تراس هستند.

بهترین سوئیت کدام است؟

شاید برای شما سوال باشد که بهترین سوئیت برای افراد کدام است؟ یا چه امکاناتی در سوئیت‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد؟ این موضوع بستگی به بودجه و نیاز شما دارد. دیده‌ایم که سوئیت‌های یک خوابه معمولی برای خانواده‌هایی با نوزادان یا کودکاننوپا که به طور خاص نیاز به دری دارند که بین اتاق نشیمن و اتاق خواب بسته شود، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.بنابراین بسته به شرایطی که دارید می‌توانید بهترین سوئیت یا اقامتگاه خود را انتخاب کنید.

 

زمان مناسب برای رزرو سوئیت

درست مانند هر چیز دیگری که مربوط به سفر است، قیمت سوئیت‌ها تابع روندهای فصلی است. بهتر است آنها را مانند هتل از قبل رزرو کنید. بنابراین زمان‌هایی مانند تابستان، تعطیلات، و تعطیلات بهاری اوج زمانی هستند که تقاضا زیاد است. بسته به آب وهوای شهری که از آن بازدید می‌کنید و فصول گردشگری در آن شهر، می‌توانید تاریخ رزرو سوئیت را تعیین کنید.

بنابراین، اگر با یک گروه بزرگ سفر می‌کنید، یا خانواده‌ای و بچه‌ها هستید، یا برای یک موقعیت خاص کاری سفر کرده‌اید، بهسراغ سوئیت بروید. اگر امکانات رفاهی و هزینه‌های مخفی را در نظر بگیرید، احتمالا سوئیت‌ها برای گذران تعطیلات طولانی مدت مانند نوروز بهترین گزینه است. بهتر است با مقایسه تعداد تخت‌هایی که می‌گیرید، امکانات رفاهی، هر گونه خدماتاضافی و البته قیمت، گزینه‌های مختلف را نیز در نظر بگیرید.

 

سخن آخر

همانطور که در آغاز گفته شد، یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین اقدامات قبل از سفر، تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین اقامتگاه است. اقامتگاهی که بتوانیم در آن ضروری‌ترین نیازهای خود را برطرف کنند. سوئیت‌ها و اتاق‌های هتل هر کدام دارای امکانات و شرایط خاص خود هستند. افراد باید با در نظر گرفتن هدفشان از سفر، تعداد همسفران و بودجه خود بهترین و به صرفه‌ترین گزینه را انتخاب و بعد اقدام به رزرو هتل و سوئیت یا اجاره ویلا از سفرمارکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال خود را بپرسید
ارسال از طریق واتساپ