جذاب ترین و مهیج ترین تفریحات آنتالیا کدامند؟

اطلاعات شما درباره شهر آنتالیا چقدر است؟ آیا می‌دانید گردشگران، شهر آنتالیا را به عنوان مرواریدمدیترانه‌ای ترکیه می‌شناسند؟ به نظر شما آنتالیا چگونه به این حد از شهرت دست یافته است؟ قطعاً آنتالیا یکی از توریستی‌ترین شهرهای ترکیه و خاورمیانه محسوب می‌شود. مهم‌ترین فاکتور در شهرتآنتالیا، میزان بالای  جاذبه‌های گردشگری و تورها، آب و هوای گرم و معتدل و ساحل کنار دریای مدیترانهاین شهر است. در این مقاله به مهم‌ترین و پرطرفدارترین تفریحات آنتالیا می‌پردازیم تا اطلاعات دقیق‌تری از هرکدام داشته باشید.

تله کابین اولیمپوس

تله‌ کابین الیمپوس که به تله کابین آنتالیا هم معروف است، یکی از بهترین راه‌ها برای دیدن طبیعت زیبایآنتالیا به شمار می‌رود. طول مسیر این تله کابین ۴ هزار متر است؛ بر فراز کوه‌های تاهتالی حرکتمی‌کند، در ارتفاع بالای ۲ هزار متری از سطح دریا قرار دارد و منطقه وسیعی را تحت پوشش قرارمی‌دهد. همچنین آب‌وهوای کوهستانی بی‌نظیری در این منطقه وجود دارد.

تله کابین از پارک ملی آنتالیا در دامنه‌های کوه اولیمپوس شروع به حرکت می‌کند. با شروع سفرتان،چشم‌اندازهایی زیبا از پارک ملی آنتالیا، پارک ملی بیداقلاری، دره پلدار، جنگل‌های کاج سرسبز، خطساحلی آنتالیا، دریا و سواحل فیروزه‌ای و جزایر مختلف را می‌بینید. بی‌شک تله کابین یکی از بهترین تفریحات آنتالیا در بهار محسوب می‌شود.  گشت تله کابین اولیمپوس یک گشت نیم‌روزی رفت‌وبرگشتبه مدت زمان ۳ ساعت است. با خرید تور ترکیه و رفتن به انتالیا، از جذاب‌ترین تفریحات انتالیا لذت ببرید.

زمین گلف پاشا

مساحت زمین گلف پاشا ۵۷۳۱ متر است، در ارتفاع ۷۲ متری از سطح دریا قرار دارد و پوشیده از جنگلاست. با قدم گذاشتن به زمین گلف پاشا، مانند این است که به یک تور تفریحی در جنگل آمده باشید. امافریب این مناظر زیبا را نخورید؛ زمین پاشا چالش‌های مختلفی برای شما دارد. چالش‌هایی که حتیحرفه‌ای‌ترین گلف بازها هم باید بادقت به تک‌تک ضربات خود فکر کنند.

گرین کانیون در آنتالیا

گرین کانیون منطقه‌ای فوق‌العاده زیبا در آنتالیا است که در طول تاریخ با تغییراتی از سوی بشر مواجهشده و در نهایت زیبایی آن چند برابر شده است. بازدید از این منطقه برای دوست‌داران طبیعت بسیارخاطره‌انگیز است. موضوعی که از سفر به این منطقه با خرید تور آنتالیا باید انتظار داشته باشید،کوه‌های بلند با دره‌های سرسبز، طبیعت زیبا و دریاچه‌های طبیعی و مصنوعی است.

دریاچه‌هایی که ترکان و رومی‌ها در طول تاریخ برای بهره‌برداری از آب این منطقه ساخته‌اند، قایق‌سواریدر دریاچه‌ها، شنا در ساحل، دیدن حیوانات وحشی و بومی و غذا خوردن در رستوران‌های محلی از جمله تفریحات آنتالیا در این منطقه محسوب می‌شود.

آکواریوم آنتالیا

از آکواریوم آنتالیا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های جهان یاد می‌شود. این آکواریوم به حدی برایگردشگران جذاب است که تنها در طی دو سال، بیش از دو میلیون گردشگر را به خود جذب کرد. اینآکواریوم بزرگ، از بخش‌های مختلفی از جمله بخش مربوط به مرجان‌ها، بخش آبزیان دریای مدیترانه،بخش کوسه‌ها، سینما سه‌بعدی، تراس، بخش برف و یخ و … تشکیل شده است.

آکواریوم آنتالیا به طور کلی یک تونل شیشه‌ای در زیر آب محسوب می‌شود و ۱۳۱ متر طول و ۳ متر عرضدارد. ظرفیت آکواریوم بیشتر از ۵ میلیون لیتر است و انواع مختلفی از آبزیان در بخش‌های گوناگون آنزندگی می‌کنند. نگاه کردن به مرجان‌ها، اختاپوس‌ها و انواع ماهی‌ها و جانداران آبزی و همچنین غذادادن به کوسه‌ها از جمله تفریحاتی است که می‌توانید داشته باشید. با خرید تور آنتالیا از آژانس مسافرتی، بهترین سفر عمرتان را تجربه کنید.

پارک آبی لند آف لجندز آنتالیا

پارک آبی لند آف لجندز در نوع خودش در شهر آنتالیا بی‌نظیر است. بیش از ۴۰ نوع سرسره متفاوت دراندازه‌ها و شکل‌های مختلف آماده هستند تا هیجان شما را به اوج برسانند. در کنار استخرها،سرسره‌ها، رود و سایر تفریحات آبی، امکانات دیگری مانند سینما ۵ بعدی، رولر کوستر و تماشایحیوانات فراهم شده است. در دل این پارک آبی، یک پارک مصنوعی نیز ساخته برای استراحت شما ساخته‌اند. از مهم‌ترین بخش‌های پارک آبی لند آف لجندز آنتالیا، امکان برگزاری جشن‌ها و مهمانی‌ها درداخل این پارک است.

ساحل لارا آنتالیا

آنتالیا سواحل زیبایی دارد. ساحل لارا یکی از زیباترین و مجهزترین ساحل‌های آنتالیا و در ۱۵ کیلومتریشرق آنتالیا قرار گرفته است. ساحل لارا یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگران در شهر آنتالیا است؛ بههمین دلیل در این ساحل هتل‌های لوکس و مجلل بسیاری برای اقامت وجود دارد. هرچند که بسیاری ازبخش‌های ساحل عمومی است و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانید از این ساحل زیبا لذت ببرید؛ امابخش‌هایی خصوصی نیز دارد و لازم است بلیط تهیه کنید. بی‌شک این ساحل یکی از جذاب‌ترین تفریحات آنتالیا لارا محسوب می‌شود.

زمین پی جی ای سلطان گلف آنتالیا

زمین پی جی ای سلطان گلف (PGA Sultan Golf) آنتالیا، هرآنچه شما از مبتدی تا حرفه‌ای را نیازداشته باشید برای شما فراهم می‌کند. مشاوران حرفه‌ای، زمین تمرین، فروشگاه‌های بزرگ برای خریدلوازم گلف و آکادمی گلف آماده پذیرایی از شما هستند. برترین مسابقات گلف آنتالیا هرساله در پی جیای سلطان برگزار می‌شود که تعداد آن‌ها به بیش از ۷۰ مسابقه در سال می‌رسد. مساحت این زمین بازی۶۴۷۷ مترمربع است. طراح اروپایی زمین‌های بازی گلف دیوید جونز، از هیچ چیزی در طراحی اینزمین بازی دریغ نکرده است.

دروازه هادریان آنتالیا

دروازه هادریان آنتالیا، سبک معماری رومی دارد و در قدیم دروازه اصلی ورودی به شهری باستانی بود. این دروازه بخش اصلی از دیواری است که قبلاً اطراف شهر کشیده بودند. اکنون بخش اعظم این دیوارهااز بین رفته است؛ اما دروازه هادریان با ۸ ستون و سه طاق هنوز هم میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود. دروازه هادریان در سال ۱۳۰ پس از میلاد به افتخار ورود امپراتور روم، هادریانوس، به این شهر ساختهشد. ارتفاع هرکدام از تاق‌های این دروازه ۶٫۱۸ متر و عرض هرکدام ۴٫۱۵ متر است. اگر به دنبال تفریحات آنتالیا در پاییز می‌گردید، حتماً به دروازه هادریان بروید.

شهر باستانی پیسایدیا آنتالیا

شهر باستانی پیسایدیا (Pisidia Ancient City) نیز جزو آثار باستانی آنتالیا به حساب می‌آید. اینشهر در دامنه و بالای کوهستانی در کنار دریای مدیترانه واقع شده است و با وجود نزدیک بودن شهر بهدریای مدیترانه، آب‌وهوای این منطقه مساعد رشد جنگل نیست. این شهر باستانی قدمتی دیرینه دارد و بهقبل از میلاد مسیح و حتی قبل‌تر از آن بازمی‌گردد.

بازار بزرگ آنتالیا

بازار بزرگ آنتالیا یکی از بزرگ‌ترین بازارهای آنتالیا است که انواع متفاوتی از کالای باکیفیت را در آنمی‌توان یافت. این بازار سرپوشیده، انواع مختلفی از صنایع‌دستی، غذاهای سنتی و محلی، جواهرات،شیرینی ترکی، ادویه، لباس، کفش و کالاهای چرمی و … را در دل خود دارد.

مرکز خرید کیپا آنتالیا

مرکز خرید کیپا، زیرمجموعه فروشگاه‌های تسکو انگلیس و نوعی فروشگاه زنجیره‌ای است که انواع کیف وکفش، لباس، مواد غذایی، لوازم منزل، لوازم الکترونیکی، لوازم آشپزخانه و … در آن به فروش می‌رسد.

مرکز خرید شیمال آنتالیا

اگر به دنبال پوشاک لوکس و خاص می‌گردید، به مرکز خرید شیمال، یکی از جذاب‌ترین تفریحات آنتالیا، سربزنید. بیش از ۷۰ بوتیک شیک و لوکس در مرکز خرید شی مال هر نوع لباسی را برای هر سلیقه‌ایفراهم کرده‌اند. محصولات برندهای ناین وست، کلاین، لاکوست، یونایتد کالر آف بنتون، ایپکیول و … دراین فروشگاه به فروش می‌رسند.

مرکز خرید دیپو آوت لت سنتر آنتالیا

هیچ‌کدام از مراکز خرید آنتالیا به پای این مرکز خرید نمی‌رسند. دیپو آوت لت سنتر آنتالیا، بزرگ‌ترینمرکز خرید در سراسر ترکیه است. در این مرکز خرید برندهایی حضور دارند که هرکدام از آن‌هابه‌تنهایی انسان را شگفت‌زده می‌کنند. کالینز، میکس سیکستی، نایک، آدیداس و بسیاری دیگر ازمعروف‌ترین برندهای دنیا در این مرکز خرید شعبه دارند.

خرید تور آنتالیا از آژانس هورام گشت

در این مقاله انواع تفریحات آنتالیا را برای شما بررسی کردیم. اگر قصد رفتن به مسافرت خارجی را دارید، بی‌شک آنتالیا را انتخاب کنید. در این شهر در کنار لذت بردن از آب‌وهوا و طبیعت‌گردی، می‌توانیدبه تماشای آثار باستانی و موزه‌ها بروید و در مراکز خرید بزرگ آن، از معروف‌‌ترین برندهای دنیا خریدکنید. به تفریحات آبی بپردازید و در مجلل‌ترین هتل‌ها ساکن شوید. همچنین این شهر مقصد مناسبیبرای علاقه‌مندان به بازی گلف است. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از آژانس هورام گشت تور آنتالیا را بخرید.

شرکت خدمات مسافرت هوایی و گردشگری هورام گشت در سال ۱۴۰۰ شروع به کار کرد و بهترین تورهای داخلی و خارجی را با کیفیت و خدمات مطلوب به فروش می‌رساند تا یک مسافرت شگفت‌انگیز و به‌یادماندنی را تجربه کنید. برای اطلاع از قیمت و امکانات تورها به سایت www.hooramgasht.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن ۰۲۱۴۳۰۰۰۰۶۴ تماس بگیرید


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال خود را بپرسید
ارسال از طریق واتساپ