بهترین شهرهای ایران برای سفر در بهار کدامند؟

فرا رسیدن عید نوروز و آغاز بهار سفر به برخی شهرهای ایران طرفداران زیادی پیدا می کند. در واقع برخی از شهرهای ایران به دلیل اقلیم خاصی که دارند در فصل بهار جذابیت زیادی برای مسافرین دارد. بهترین شهرهای ایران برای سفر در بهار شهرهایی هستند که از نظر اقلیم و جغرافیا جاذبه های طبیعی و آب و هوایی مناسبی دارند.

در این مطلب شما را با بهترین شهرهای ایران برای سفر در بهار آشنا می کنیم تا اگر قصد مسافرت دارید بتوانید بهترین گزینه ها را در اولویت خود قرار دهید.

اهمیت انتخاب درست مقصد برای سفر

 

از آنجا که فصل بهار در بسیاری از شهرها جاذبه زیادی دارد در صورتی که با آب و هوای مناسبی همراه باشد مسافران زیادی را به خود جلب می کند. بهترین شهرهای ایران برای سفر در بهار از نظر آب و هوایی در ایران، غالبا شهرهای شمالی یا شهرهای جنوبی هستند. البته در نظر داشته باشید که بسیاری از شهرهای شمالی ممکن است با هوای سرد نیز همراه باشد. با این وجود شهرهایی که دارای طبیعت سرسبز و دریایی هستند بسیار برای مسافران جاذبه دارد.

برخی از این شهرها علاوه بر جاذبه های طبیعی دارای جاذبه های تاریخی و باستانی نیز هستند که برای بسیاری از گردشگران اهمیت دارد. ساختمان هایی که با نماها و ساختار آجری نشان دهنده قدمت طولانی این بناها هستند. در این بناها مانند ساختمان های امروزی ممکن است از آجر ده سوراخ یا انواع دیگر آجر استفاده نشده باشد اما ماندگاری بالای این نماها نشان می دهد که این متریال یکی از انواع مصالح ساختمانی با قدمت بالا در ایران است.

در بسیاری از شهرهای ایران که دارای بناهای ایرانی- اسلامی است می توان گفت آجر از مصالح اصلی به کار رفته در آن است. این آثار به طور مستقیم در کلیت معماری این شهرها تاثیر گذاشته و می توانید ببینید که آجر به یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی در این شهرها است. بنابراین می توانید انواع آجر بکار رفته در ساختمان های این شهرها مشاهده کنید. آجر انگلیسی، نسوز، دکوراتیو و… از مهمترین انواع آجر در ساختمان های شهرهایی است که از آثار باستانی در آن تاثیر گرفته اند.

بهترین استان های ایران برای مسافرت در فصل بهار

 

اگر بخواهیم بهترین شهرهای ایران برای سفر در بهار را به شما معرفی کنیم می توانیم به ۴ شهر مختلف ایران که هر کدام ابعاد مختلف و متنوعی دارد اشاره کرد.

۱- کردستان

این شهر را می توان یقینا یکی از زیباترین شهرهای ایران از حیث طبیعت برشمرد. علاوه بر آثار طبیعی، آثار باستانی زیادی نیز در این شهر قرار دارد که بسته کاملی از یک گردشگری را برای شما فراهم می کند.

می توانید علاوه بر آب و هوای بکر و طبیعت زیبا از این آثار نیز دیدن کنید. از آنجا که این استان یکی از شهرهای مرزی به شمار می آید می توانید محصولات زیاد داخلی و خارجی را در بازارهای این شهر مشاهده و با قیمت مناسب خریداری کنید. شهرهای اورامانات، قروه، مریوان و سنندج از شهرهای جذاب کردستان به شمار می آید.

۲- اصفهان

یکی از توصیفات زیبا برای اصفهان، این است که آن را به نصف جهان تعبیر می کنند. شهری که مهد انواع هنرهای زیبا است. شما می توانید در فصل بهار با سفر به این شهر سفری خاطره انگیز در ذهن خود ثبت کنید. تنوع ادیان مختلف و نیز آثار تاریخی و باستانی این شهر از مهمترین علت های سفر به اصفهان است. البته که وجود زاینده رود و پل های تاریخی بنا شده روی آن نیز در این سفر برای شما خاطره انگیز خواهد شد.

سفر به اصفهان برای شما از راه های مختلف زمینی، هوایی و ریلی امکان پذیر است. این شهر یکی از شهرهای خوش سفری است که امکانات زیادی برای گردشگران و مسافران در نظر گرفته است.

بنابراین می توان با قاطعیت گفت اصفهان یکی از بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در بهار است. در بناهای تاریخی این شهر آجر یکی از مصالح پرکاربرد است. جالبتر اینکه بسیاری از ساختمان های امروزی نیز همخوانی مناسبی با این معماری دارد. شما می توانید انواع آجر بکار رفته در بناهای امروزی این شهر را نیز مشاهده کنید. آجر شاموتی یکی از این نوع آجرهای پرکاربرد می باشد.

۳- چهارمحال و بختیاری

شهرکرد به عنوان بام ایران شناخته می شود. طبیعت بکر و زیبا توام با جاذبه های گردشگری مزیتی است که سالانه مسافران زیادی را راهی این شهر می کند. این شهر دارای آب و هوای دلپذیر و بکری است که زیبایی طبیعت آن را دوچندان کرده است. از همین رو طبیعت این شهر با به کشور سوئیس تشبیه می کند. البته به دلیل خنک بودن آب و هوای این شهر، اواخر بهار یکی از بهترین زمان هایی است که می توانید برای سفر خود انتخاب کنید.

در کنار طبیعت بکر و زیبای شهرکرد، شاید برای شما جالب باشد که بدانید این شهر دارای قدمتی مربوط به دوره ساسانیان و اشکانیان است و آثار تاریخی زیادی از این دوران ها در آن وجود دارد. در صورتی که قصد سفر به شهرکرد را داشته باشید می توانید قلعه های چالشتر، شمس آباد، صمصام السلطنه، دزک و بسیاری از قلعه های باستانی این شهر را در لیست بازدیدهای خود قرار دهید.

۴- شیراز

این شهر را می توان یکی از بهترین شهرهای ایران برای سفر در بهار برشمرد. شیراز معروف به شهر بهارنارنج است. شهری که آرامگاه شعرای بزرگ ایران زمین در آن قرار دارد و علاوه بر آن بناهای تاریخی مثل پاسارگاد و مقبره کوروش نشان دهنده جاذبه تاریخی و باستانی این شهر است.

علاوه بر اینکه این شهر، شهری است که مقبره بزرگان ادب پارسی در آن جای گرفته است. اگر بخواهید در فصل بهار سفر یک هفته ای در یک شهر زیبا و خوش آب و هوا را تجربه کنید شیراز یکی از گزینه های اصلی برای شما خواهد بود.

جمع بندی

در صورتی که در قصد دارید در فصل بهار شهرهای مختلف ایران را در لیست سفر خود قرار دهید، لازم است ابتدا اقلیم و جغرافیای شهرها را مورد توجه قرار دهید. برخی شهرها تا اواخر بهار سرد هستند و شاید برای بسیاری از مسافران این سفر آزار دهنده باشد.

از طرفی بسیاری از شهرهای ایران به دلیل اقلیم معتدل در فصل بهار زیباترین طبیعت را دارند. از همین رو اگر می خواهید با بهترین شهرهای ایران برای سفر در بهار آشنا شوید لازم است نخست به آب و هوای ان ها دقت کنید. پس از آن باید موارد زیر را مورد توجه قرار دهید:

  • امکانات گردشگری شهرها برای پذیرایی از مسافران
  • آشنایی با جاذبه های طبیعی و باستانی شهرهای مختلف ایران
  • شناخت اقلیم شهرهای مورد نظر برای سفر

در کنار این موارد باید هدف خود را از مسافرت به این شهرها مشخص کنید. برخی افراد طبیعت گردی را دوست دارند و برخی دیگر از دیدن آثار تاریخی و باستانی لذت می برند. در این مقاله سعی کردیم شهرهایی را به شما معرفی کنیم که دارای هر دو جاذبه تاریخی و طبیعی هستند و می توانید در فصل بهار به راحتی به این شهرها سفر کنید و از مسافرت خود لذت ببرید.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال خود را بپرسید
ارسال از طریق واتساپ