بلیط هواپیما را با تضمین ارزانترین قیمت از رسپینا رزرو کنید

در ماه های اخیر اخبار مربوط به افزایش بهای بلیط هواپیما در بیشتر سایت ها بررسی شده است که سخنان ضد و نقیضی از مسئولان مربوطه را در این زمینه منتشر کرده اند. اما آیا اینکه بلیط هواپیما دچار افزایش
قیمت خواهد شد یا خیر هنوز در دست بررسی است. هدف ما در این مقاله پیگیری اخبار مربوط به وب سایت رسپینا و طرح فروش بلیط هواپیما با گارانتی قیمت است.

زمزمه های مربوط به افزایش بهای بلیط هواپیما علاوه بر اینکه بر برنامه ریزی بسیاری از شرکت های هواپیمایی و مسافران تاثیر گذاشته است،‌ نگرانی هایی را نیز در رابطه با افزایش غیرقانونی بهای بلیط هواپیما ایجاد کرده است. طبق اخبار منتشر شده به نقل از خبرگزاری آفتاب نیوز (https://cutt.ly/j9bSCJ4) برخی از سایت های فروش بلیط هواپیما، بلیطرا با قیمت مصوب اعلام شده از سوی سازمان هواپیمایی کشور می فروشند. این رسانه خبری به وب سایت رسپینا اشاره کرده که و طرح ویژه ای که به منظور فروش بلیط پرواز آغاز شده را بررسی کرده است.

طرح تضمین قیمت بلیط در رسپینا

وب سایت رسپینا به عنوان شرکت معتبر گردشگری در مشهد، خدمات متفاوتی را در رابطه با بلیط هواپیما، بلیط قطار،‌ اتوبوس، هتل و تور ارائه می دهد. به تازگی این شرکت گردشگری، طرح ویژه ای را برای فروش بلیط هواپیما آغاز کرده است که در این طرح، رسپینا بلیط هواپیما را برای مسیرهای داخلی با تضمین ارزانترین قیمت ارائه می دهد. در این طرح در صورتی که مسافر پس از خرید بلیط پرواز، در سایتی دیگر بلیطی با همان مشخصات را مشاهده کردند، می توانند دو برابر اختلاف قیمت را از رسپینا دریافت کنند. جزئیات این طرح به شرح زیر است.

میزان تخفیف بلیط هواپیما در طرح تضمین قیمت

طبق اخباری که وب سایت رسپینا در طرح ویژه خود منتشر کرده است، میزان تخفیف مشخصی برای این طرح وجود ندارد. میزان تخفیف و تضمین قیمت رسپینا به نوع بلیط و همچنین زمان خرید و شهر مبدا و مقصد بستگی دارد. در برخی مسیرها می توان بلیط هواپیما را تا ۵ درصد ارزانتر نسبت به سایر وب سایت ها تهیه کرد. اما در برخی مسیرها ممکن است این تخیف کمتر باشد.

مدت زمان طرح تضمین قیمت رسپینا

مدت زمان این طرح تا انتهای سال ۱۴۰۱ است و مسافران تنها می توانند در این بازه زمانی از تضمین قیمت برای بلیط پرواز مسیرهای داخلی بهره مند شوند. البته این طرح از ابتدای تابستان هواپیما با همین عنوان آغاز شد که سپس به دلیل استقبال مسافران از این طرح، تا پایان سال ۱۴۰۱ تمدید شد تا مسافران بلیط دلخواه را با قیمت مناسب تری را در ایام نوروز رزرو کنند.

چگونه بلیط هواپیما با تضمین قیمت در رسپینا بخریم؟

برای خرید بلیط پرواز با تضمین قیمت کافیست وارد سایت رسپینا شده و در صفحه بلیط هواپیما مبدا و مقصد خود را وارد کنید. پس از جستجوی پروازها وارد صفحه ای می شوید که در آن لیستی از آخرین پروازهای مسیر جستجو شده نشان داده می شود. در قسمت اطلاعات برخی از بلیط ها، گزینه ای آبی رنگ با عنوان تضمین نرخ مشاهده می کنید که شامل این طرح می باشند.

برای انتخاب سریع تر می توانید پس از ورود به صفحه لیست پروازها، با استفاده از فیلترهای سمت راست صفحه، در فیلتر نوع بلیط، بلیط سیستمی را انتخاب کنید. این طرح ویژه بلیط هواپیمای سیستمی است زیرا، قیمت مشخصی دارند و می توان آن را با تخفیف مشخصی ارائه داد. اما بلیط های چارتری به دلیل نوسان قیمت از سوی شرکت چارترکننده قیمت مشخصی ندارند به همین دلیل شامل این طرح نخواهند شد.

پس از خرید بلیط هواپیما از رسپینا در صورتی که در سایتی دیگر، همان بلیط را با مشخصات مشابه یافتید، می توانید با کارشناسان سایت تماس گرفته و موضوع را به آن ها اعلام کنید. پس از بررسی بلیط خریداری شده در صورت صحت ادعای شما، شرکت دو برابر اختلاف قیمت را به شما عودت خواهد داد.

بلیط هواپیما با تضمین قیمت در کدام مسیرها رزرو می شوند؟

طی جزئیاتی که از این طرح ویژه در سایت رسپینا منتشر شده است، بلیط هواپیما را می توان در تمامی مسیرهای داخلی با تضمین نرخ رزرو کرد. تعداد پروازهایی که تضمین نرخ دارند در مسیرهای پرتردد بیشتر است و اما ممکن است تخفیف کمتری داشته باشند. علاوه بر این در برخی از مسیرهای خارجی که تقاضای بیشتری وجود دارد، طرح تضمین قیمت نیز وجود دارد.

در ادامه گزارش آفتاب نیوز در رابطه با اخبار تعرفه بلیط هواپیما، تحلیلی از چرایی افزایش قیمت و وضعیت آن ذکر شده است. آفتاب نیوز، ادامه طرح تضمین قیمت رسپینا را در گرو عدم افزایش قیمت ها می داند، اما اینکه آیا این موضوع بر طرح ویژه رسپینا تاثیرگذار است یا خیر مشخص نیست.

بررسی افزایش ۳۰ درصدی بهای بلیط هواپیما

به نقل از آفتاب نیوز، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با ذکر مخارج ایرلاین ها برای پروازهای داخلی گفتند دریافتی شرکت های هواپیمایی برای یک ساعت پرواز حدود ۹۳۰ هزار تومان است. ایشان با عنوان این مطلب که مصوبه ای را برای افزایش ۳۰ درصدی بهای بلیط تنظیم کرده اند، ذکر کردند با افزایش ۳۰ درصدی بهای بلیط، قیمت یک ساعت پرواز به رقمی حدود ۱.۲ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

 محمدی بخش گفت؛ در دیماه سال ۱۴۰۰ با کاهش ۱۵ درصدی بهای بلیط پرواز، طرح شناورسازی نرخ ها ایجاد شد. در همان زمان نرخ مصوب بلیط هواپیما را در سایت سازمان هواپیمایی قرار داده ایم که مسافران می توانند با مراجعه به سایت، آن را مشاهده کنند. همچنین امکان مشاهده این نرخ در برخی وب سایت های فروش بلیط پرواز مانند رسپینا وجود دارد که قیمت بلیط آن ها نیز طبق همین نرخ ها تعیین شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه گفتند: شرکت ‌های هواپیمایی با توجه به افزایش قیمت ‌ها به ویژه قیمت ارز که تاثیر بالایی در صنعت هوانوردی دارد، درخواست افزایش نرخ بلیط هواپیما را داشته‌اند. ایشان خاطر نشان شدند که این درخواست در شورای عالی هواپیمایی مطرح شده که در صورت نهایی شدن، آن را اطلاع ‌رسانی خواهیم کرد. البته در رابطه با افزایش ۳۰ درصدی بلیط پرواز ایشان گفتند که این عدد را تایید نمی کنند.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال خود را بپرسید
ارسال از طریق واتساپ